خانه / نمایش جزییات خبر

سردار باقرزاده / تاکید نوری مالکی بر افزایش سرعت کار تفحص شهدا در خاک عراق

سردار باقرزاده / تاکید نوری مالکی بر افزایش سرعت کار تفحص شهدا در خاک عراق
فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: با تاکیدی که نوری مالکی نخست وزیر عراق انجام داد، سرعت کار تفحص پیکر شهدا افزایش قابل ملاحظه‌ای یافته است.
 به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام، سیدمحمد باقرزاده در حاشیه آئین تبادل شهدا که با حضور مردم و مسئولان ملی و استانی در مرز شلمچه برگزار شد در گفت‌وگویی در خرمشهر اظهار کرد: برادران عراقی، همکاری‌های بسیار مطلوبی را در زمینه تفحص شهدا با ما دارند.
وی اضافه کرد: در این خصوص فضای صمیمانه برقرار است و اقدامات مربوط به تفحص به خوبی در حال انجام است.
فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: با تاکیدی که نوری مالکی نخست وزیر عراق انجام داد، سرعت کار تفحص پیکر شهدا افزایش قابل ملاحظه‌ای یافته است. البته هنوز هم نقاطی وجود دارد که احساس می‌کنیم نیاز به تفحص بیشتری دارند که با همکاری با مقامات عراقی انجام می‌شود.
باقرزاده ادامه داد: در این زمینه از سوی وزارت حقوق انسان کشور عراق، وزارت این کشور، محیط زیست و سازمان و مناطق مختلف عراق از جمله استاندار بصره کمک‌های بسیار خوبی در حال انجام است.
وی در ارتباط با گمنام بودن یا نبودن شهدای تفحص شده کشورمان خاطرنشان کرد: در این زمینه فعلا احراز هویت صورت نگرفته است و بعد از شناسایی پیکر شهدا در معراج تهران، در خصوص هویت آنها اطلاع رسانی خواهد شد.
۹ بهمن ۱۳۹۲
تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۲
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید