خانه / نمایش جزییات خبر

اخذ یک‌میلیارد تومان برای ساماندهی 9 یادمان شهدای گمنام در همدان

اخذ یک‌میلیارد تومان برای ساماندهی 9 یادمان شهدای گمنام در همدان
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان گفت: امسال موفق به اخذ یک میلیارد تومان برای ساماندهی 9 یادمان شهدای گمنام استان شدیم.
 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و فرهنگی مفقودین و شهدای گمنام، محمد‌جواد زمردیان عصر دیروز در کارگروه گلزار شهدا در نهاوند اظهار کرد: بعد از پایان هشت سال دفاع مقدس، کار شناسایی و تفحص شهدای مفقودالاثر در کشور آغاز شد.
وی با اشاره به تشکیل کمیته شناسایی پیکر شهدای مفقودالاثر افزود: تعداد زیادی از شهدای مفقودالاثر در نقاط مختلف کشور دفن شدند.
مدیركل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان با اشاره به سخن امام راحل(ره) مبنی بر اینکه «شهدا مصداق بارز امامزادگان عشق هستند که فردا مزارشان قبله‌گاه اهل یقین خواهد شد»، گفت: بعد از توصیه‌های مقام معظم رهبری، یادمان شهدای گمنام امروز یک جریان اثرگذار در جامعه ایجاد کرده که برکات آن موجب انس و الفت بیشتر مردم به شهدا شده است.
وی با تاکید بر نقش محوری اصل ولایت و نگاه بلند امام خمینی(ره) در انقلاب گفت: به خاطر همت، پشتیبانی و حضور به‌هنگام مردم، امروز ایران اسلامی در جهان عزت‌مند است.
زمردیان در ادامه با اشاره به اینکه شهدای گمنام در مراکز آموزشگاهی به ویژه دانشگاه‌ها، مراکز نظامی به‌حصوص آموزشی و ارتفاعات دفن می‌شوند، خاطرنشان کرد: شهدای گمنام در چهار نقطه از ارتفاعات شهرهای همدان، تویسرکان، نهاوند و ملایر آرام گرفتند.
وی با اشاره به تشکیل هیئت امنای حرم شهدای گمنام در همدان و تویسرکان، گفت: هیئت امنای حرم شهدای گمنام با ترکیبی از شخصیت‌های حقوقی و حقیقی در راستای اهداف مشخص فعالیت می‌کند.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان با بیان اینکه حمایت همه‌جانبه مردم موجب پیروزی کشور در هشت سال دفاع مقدس شد، گفت: مردم به مانند آن دوران، امروز نیز برای ساماندهی و ایجاد حرم شهدای گمنام وارد عرصه فعالیت شوند.
وی در ادامه گفت: امسال با وجود تحریم‌ها موفق شدیم، قول اخذ یک میلیارد تومان برای ساماندهی 9 یادمان شهدای گمنام استان همدان را بگیریم.
زمردیان ابراز داشت: 26 درصد از 50 میلیون تومان مصوب برای ایجاد یادمان شهدای گمنام تویسرکان محقق شده و مابقی تا پایان بهمن ماه جذب خواهد شد.
۲ بهمن ۱۳۹۲
تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۲
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید