خانه / نمایش جزییات خبر

تشییع و خاکسپاری دو شهید گمنام در شهرک مهدیه قم

تشییع و خاکسپاری دو شهید گمنام در شهرک مهدیه قم
معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه قم از تشییع و خاکسپاری دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس در شهرک مهدیه قم خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و فرهنگی مفقودین و شهدای گمنام، حجت‌الاسلام محمود ملکدار امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به 19 دی و قیام مردم قم در سال 56 اظهار داشت: امیدواریم همگامی مردم و روحانیت که از آن سال تقویت شد همواره ادامه یافته و ولایت‌مداری یکی از ویژگی‌های برجسته ملت ایران باشد.
وی افزود: شهدای ما نه تنها در دوران انقلاب بلکه در دفاع مقدس نیز تاثیرگذار بودند و امروز هم پس از گذشت 24 سال از پایان جنگ، هرگاه شهیدی در شهرها تشییع می‌شود عطر شهادت را در جامعه می‌پراکند و نور هدایتی برای نظام اسلامی محسوب می‌شود.
معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه قم با بیان اینکه معنویت و روحانیت همواره همراه با شهدا بوده است گفت: شهرک مهدیه حوزه علمیه قم درخواستی مبنی بر دفن چند شهید گمنام داشت که با موافقت مسئولان امر همراه شد.
وی ادامه داد: قرار است در روز جمعه سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) پیکر مطهر چهار شهید گمنام در قم تشییع و سپس دو تن از آنها در شهرک مهدیه به خاک سپرده شود.
ملکدار با بیان اینکه مراسم تشییع از مسجد امام حسن عسکری (ع) تا حرم مطهر صورت می‌گیرد عنوان داشت: پیکر مطهر دو تن از شهدا نیز پس از اقامه نماز جمعه برای دفن به شهر دستجرد منتقل می‌شود.
معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه قم همزمانی مراسم تشییع با سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) را مورد توجه قرار داد و گفت: تقارن با روز جمعه و سالروز شروع ولایت امام زمان (عج)، میزبانی حوزه علمیه از شهدا و محل دفن که مکان زندگی طلاب و حوزویان است از دیگر ویژگی‌های این مراسم خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: مردم همیشه در صحنه قم مانند همیشه با حضور گسترده در مراسم تشییع این چهار شهید بزرگوار، دین خود را به انقلاب و شهدا ادا خواهند کرد.
۱۷ دی ۱۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۲
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید