خانه / نمایش جزییات خبر

فشار آمریکا به صلیب سرخ، عامل تعویق تفحص شهدا در خاک عراق

فشار آمریکا به صلیب سرخ، عامل تعویق تفحص شهدا در خاک عراق
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اشغال مناطق مختلف عراق توسط اشغالگران آمریکایی و فشار وارد کردن آمریکا به صلیب سرخ جهانی موجب به تعویق افتادن تفحص مفقودین در خاک عراق شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمدکریم عابدی در خصوص تفحص 7 هزار شهید مفقود در خاک عراق، اظهار داشت: در زمینه عدم امکان تفحص در مناطقی که پیکر مطهر شهدای ایرانی در آنجا وجود دارد و از بین رفتن باقی‌‌مانده پیکر مطهر شهدای مفقود در خاک عراق، آمریکا مسئول است.

* آمریکا موجب به تعویق افتادن تفحص مفقودین در خاک عراق شده است

وی ادامه داد: اشغال مناطق مختلف عراق توسط اشغالگران آمریکایی و فشار وارد کردن آمریکا به صلیب سرخ جهانی موجب به تعویق افتادن تفحص مفقودین در خاک عراق شده است.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان داشت: با گذشت 30 سال از جنگ نابرابر بعثی‌ها بر علیه ایران و گذشت 22 سال از پایان جنگ تحمیلی، نه تنها امکان این وجود نداشت که ما تمام شهدای مفقود در خاک عراق را تفحص کنیم، عراق هنوز غرامت‌های جنگی را به جمهوری اسلامی ایران پرداخت نکرده است.

* باید قبل از تفحص شهدا در خاک عراق مناطق عملیاتی پاکسازی شود

وی اضافه کرد: کمیته صلیب سرخ جهانی در زمینه تفحص شهدای مفقود در خاک عراق آزاد اندیشی خود را از دست ندهد و قاطعانه برای تشکیل کمیته سه جانبه شامل نمایندگانی از ایران، عراق و صلیب سرخ جهانی همکاری کنند.
عابدی افزود: این کار یک فریضه و تکلیف انسانی و الهی است و تمام مسئولان مربوطه حتی طبق قانون دولت آمریکا موظف هستند که برای سرعت بخشیدن به انجام این امر اقدام کنند.
وی خاطرنشان کرد: در طول جنگ تحمیلی برخی از نقاط عراق توسط رژیم بعث مین‌گذاری شده بود که قبل از تفحص شهدای مفقود ابتدا باید این مناطق پاکسازی شود.

* سازمان ملل باید در زمینه تفحص مفقودین در خاک عراق همکاری کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: از آن جایی که خانواده شهدای مفقود با گذشت این همه سال از پایان جنگ تحمیلی هنوز انتظار فرزندانشان را می‌کشند، سازمان ملل باید در این رابطه با ایران همکاری کند.
وی در خصوص اقدام دو جانبه ایران و عراق برای تفحص شهدای مفقود در خاک عراق، افزود: کشور عراق در اشغال آمریکایی‌هاست و این کشور دولت مستقلی ندارد تا بتواند با ایران به مذاکره بنشیند و پس حضور نمایندگان صلیب سرخ جهانی و تشکیل کمیته سه جانبه الزامی است.

* محل تدفین شهدای مفقود در خاک عراق، مکان استخراج نفت آمریکایی‌هاست

عابدی افزود: پیکر مطهر شهدای ما در مناطق بصره، العماره و فاو حضور دارند و شرکت‌های استخراج نفت آمریکایی در این مناطق مستقر هستند و علاقمند نیستند گروه‌های تفحص این صحنه‌ها را ببینند؛ علاوه بر این، حضور پایگاه‌های سرّی در این مناطق است که حضور گروه تفحص برای آنها مزاحمت ایجاد می‌کند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: روزی که تمام نظامیان و اشغالگران از عراق خارج شوند و دولت عراق تشکیل شود، اقدام دو جانبه بین ایران و عراق صورت خواهد گرفت.
وی در خصوص حضور شرکت‌های آمریکایی در نقاط مختلف کشور عراق اظهار داشت: شرکت‌های آمریکایی و اسرائیلی که در مناطق عراق مستقر هستند از نظامیان آمریکایی خطرناک‌تر هستند زیرا ترورهایی که در عراق اتفاق می‌افتد از سوی این شرکت‌ها صورت می‌گیرد.
عابدی خاطرنشان کرد: خداوند شر اشغالگران را به خودشان بازگرداند تا سرزمین‌های اسلامی در دست ملت اسلام باشد تا مسلمین با وحدت و یکپارچگی راه اسلام و قرآن را ادامه دهند.

۸ شهریور ۱۳۸۹
تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۸۹
حزب الله
۱۳۸۹/۰۶/۱۱ Iran
2
0
0

مرگ بر آمریکا. اگر آقا اشاره بکند این ابرقدرتها در مقابل ما خار خاشاک هم نیستند. شهدا سربازان خمینی بودند و ما رهروان خمینی و سربازان سید علی


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید