خانه / نمایش جزییات خبر

یادواره سرداران شهید و شهدای گمنام رابر برگزار شد‌

یادواره سرداران شهید و شهدای گمنام رابر برگزار شد‌
سیزدهمین یادواره سرداران شهید و شهدای گمنام شهرستان رابر برگزار شد‌.
به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام، همزمان با اربعین حسینی عصر دیروز یاد و خاطره سرداران و 27 شهید والامقام پایگاه مالک اشتر و 6 شهید گمنام شهرستان رابر با حضور خانواده معظم شهدا‌، ایثارگران و دیگر قشرهای مردم شهید‌پرور این منطقه گرامی داشته شد.
امام جمعه رابر در این مراسم با بیان اینکه توسل به ائمه اطهار (ع) و به ویژه امام حسین (ع) عامل تحول معنوی است، اظهار داشت: شهادت بالاترین هنر و مرتبه انسانی است.
حجت‌الاسلام مرتضی جعفری با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا افزود: شهدا انسان‌های شایسته‌ای بودند و مصیبت‌ها و دردهایی که در کربلای ایران کشیده‌اند، سبب شده رحمت خداوند بر ملت ایران فرود آید.
وی همچنین بر لزوم زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا در جامعه تاکید کرد و افزود: ترویج فرهنگ شهید و شهادت نقش مهمی در خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان دارد.
عباس ایرانمنش، یکی از یادگاران دوران دفاع مقدس نیز در این مراسم گفت: امام حسین (ع) با هدف امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد و توانست با این قیام دین اسلام را زنده و جاوید نگه دارد.
وی عنوان کرد: ما باید در راستای تبلیغ و ترویج دین تلاش کنیم و اجازه ندهیم دشمنان خرافات را وارد دین کنند.
ایرانمنش با بیان اینکه شهدا به تأسی از مکتب حسین (ع) در مقابل ظلم ایستادند، بیان داشت: شهدا در هشت سال دفاع مقدس در مقابل یاوه‌گویان ایستادگی کردند و اجازه ندادند یک وجب از خاک میهن به تصرف دشمن درآید.
وی به برپایی مراسم یادواره شهدا اشاره کرد و گفت: یادواره شهدا با هدف ترویج فرهنگ ایثار و روحیه شهادت‌طلبی برگزار می‌شود.
ایرانمنش تصریح کرد: ما باید ادامه ‌دهنده راه شهدا باشیم و جوانان را با رشادت‌ها و دلاورمردی‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس آشنا سازیم تا دشمن نتواند تفکر ولایی جوانان را منحرف سازد.
وی خاطر نشان کرد: دشمنان از پیشرفت ایران همواره ترس و هراس دارند و در هیچ شرایطی نمی‌خواهند ایران به علوم روز دست یابد و با وجود این خواسته‌ها دانشمندان این مرز و بوم توانسته‌اند روز به روز با دستیابی به علوم و فنون بر عزت کشور بیفزایند.
ایرانمنش در پایان یادآور شد: پیشرفت کشور در تمام عرصه‌ها به برکت وجود نعمت بزرگ ولایت است که ما باید قدردان این نعمت الهی باشیم.

 

۳ دی ۱۳۹۲
تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۲
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید