خانه / نمایش جزییات خبر

مراسم بزرگداشت شهدای گمنام در دانشگاه مفید برگزار شد

مراسم بزرگداشت شهدای گمنام در دانشگاه مفید برگزار شد
مراسم بزرگداشت شهدای گمنام و افتتاح نمایشگاه میقات پابرهنگان در تالار مفید دانشگاه قم برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و فرهنگی مفقودین و شهدای گمنام ، سردار محمد تهرانی‌مقدم برادر سردار شهید حسن تهرانی مقدم ملقب به پدر موشکی ایران در ابتدای این مراسم با بیان خاطراتی از برادر شهیدش گفت: شهید حسن تهرانی مقدم در جهاد خودکفایی به اوج رسید و اگر رهبرمعظم انقلاب او را دانشمند برجسته خواندند به دلیل مجاهدت‌های علمی در تحقق آرمانهای انقلاب تا مرز شهادت بود.
در ادامه این همایش گروه جانباز قمر بنی‌هاشم به تواشیح خوانی پرداختند و مهدی خان محمدی شاعر آئینی و دفاع مقدس و چند تن از دانشجویان شاعر، اشعار خود را پیرامون شهدای گمنام و شهیدان این مرز و بوم تقدیم کرد و کلیپی از دفن شهدای گمنام در دانشگاه قم پخش شد.
همچنین در حاشیه مراسم نمایشگاهی با عنوان میقات پابرهنگان به منظور گرامیداشت یاد شهدا و خانواده معظم آنها با موضوع بیداری اسلامی، جنایات استکبار علیه حقوق بشر و ...برپا شد.
پدر و مادر شهید مجید ابوترابی نیز در این همایش حضور یافتند و از سوی رییس دانشگاه قم و دانشجویان مورد تجلیل قرار گرفتند.
مادر شهید مجید ابوترابی در این مراسم نیز با تاکید بر پیروی از راه شهیدان گفت: پسر من پس از 30 سال شهادت و مفقودالاثری به خواب من آمد و گفت که سالهاست تنها زندگی می‌کند و 15 روز پس از این خواب با تلاش عزیزان در تفحص شهدا توانستیم ایشان را پیدا کنیم.
وی خطاب به دختران دانشجو گفت:خون شهیدان برای ارزشهای اسلامی ریخته شد و دختران ایرانی قدر چادر و حجاب را در بالا بردن ارزش و شخصیت خود بدانند.
 
۲۴ آذر ۱۳۹۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۲
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید