خانه / نمایش جزییات خبر

گرامی‌داشت چهلمین روز خاکسپاری شهید گمنام در مؤسسه آموزش عالی بنت‌الهدی

گرامی‌داشت چهلمین روز خاکسپاری شهید گمنام در مؤسسه آموزش عالی بنت‌الهدی
مراسم یادبود چهلمین روز تشییع و تدفین شهید گمنام در مؤسسه آموزش عالی بنت‌الهدی وابسته به جامعةالمصطفی العالمیة قم برگزار می‌شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و فرهنگی مفقودین و شهدای گمنام، مراسم یادبود چهلمین روز تشییع و تدفین شهید گمنام در مؤسسه آموزش عالی بنت‌الهدی وابسته به جامعةالمصطفی العالمیة قم با سخنرانی حجت‌الاسلام سید حسین مؤمنی برگزار می‌شود.
حجت الاسلام صفورایی، رییس مؤسسه بنت‌الهدی در این باره گفت: تکریم مقام شهید و شهادت از وظایف تمام مردم و نهادها است و مؤسسه بنت‌الهدی به دلیل میزبانی از طلاب خواهر سایر کشورها، این وظیفه را دوچندان بر دوش خود احساس می‌کند.
وی افزود: از زمانی که پیکر مطهر این شهید بزرگوار در اینجا آرام گرفته است، شوری حسینی مؤسسه را فراگرفته و برکت حضور این عزیز در جای جای این مرکز علمی دیده می‌شود و زمینه آشنایی طلاب سایر کشورهای جهان با فرهنگ شهادت از نزدیک فراهم شده است.
رییس مؤسسه بنت‌الهدی افزود: طی چهل روز گذشته برنامه‌ها و مراسم متعددی با محوریت این شهید برگزار شده که ادای احترام مجموعه معاونت فرهنگی تربیتی جامعةالمصطفی(ص) به شهید بزرگوار، حضور یکصد نفر از خادمان کریمه اهل بیت(ع) در کنار مزار شهید، مراسم قرائت زیارت عاشورا در کنار تربت پاک شهید با حضور گسترده طلاب سایر کشورها و بسیاری مراسم دیگر، از جمله این برنامه‌ها است.
حجت‌الاسلام صفورایی با بیان این‌که آشنایی طلاب غیر ایرانی با روحیه جهاد و شهادت‌طلبی رزمندگان ایرانی در طول هشت سال دفاع مقدس، تبلیغات سران استکبار و رسانه‌های وابسته را در زمینه اسلام‌هراسی خنثی خواهد کرد، افزود: چون این شهید عزیز، در منطقه عملیاتی فاو و در عملیات والفجر هشت به شهادت رسیده، در مراسمی سردار غلامپور، از فرماندهان دفاع مقدس، به تشریح عملیات والفجر 8 و چگونگی آزادسازی فاو پرداخت.
شایان ذکر است، مراسم چهلمین روز تشییع و تدفین پیکر مطهر شهید گمنام در مؤسسه آموزش عالی بنت‌الهدی قم روز دوشنبه برابر با چهارم آذرماه سال جاری از ساعت 18:30 تا 20 با سخنرانی حجت الاسلام مؤمنی و مداحی حاج عباس حیدرزاده در این مؤسسه واقع در خیابان انقلاب قم ـ جنب گلزار شهدا برگزار خواهد شد.
گفتنی است، مؤسسه آموزش عالی بنت‌الهدی، از مراکز زیرمجموعه جامعةالمصطفی(ص)، پذیرای بیش از هزار طلبه خواهر از هشتاد کشور جهان است که در رشته‌های مختلف علوم دینی مشغول به تحصیل‌ هستند
۳ آذر ۱۳۹۲
تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۲
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید