خانه / نمایش جزییات خبر

مراسم عزاداری شهدای کربلا در جوار شهدای گمنام خارگ

مراسم عزاداری شهدای کربلا در جوار شهدای گمنام خارگ
همزمان با ایام شهادت سیدالشهدا (ع) و 72 تن از یاران باوفایش مراسم عزاداری و سینه‌زنی به همت بسیج سپاه ثارالله خارگ در این جزیره برگزار شد.
به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام،  امام جمعه خارگ ظهر دیروز در این مراسم که در محل شهدای گمنام جزیره خارگ برگزار شد با اشاره به آیه "مَن کانَ یُریدَ العِزةَ فلِله العزةُ جَمیعًا" اظهار داشت: ما از هنگامی که به سن بلوغ می‌رسیم، به دنبال این هستیم که عزت یابیم و همه جا به نیکی از ما سخن بگویند و انسان‌های خوب و بد با توجه به معیارهای خودشان برای آن تلاش می‌کنند.
وی افزود: اما مسیر به دست آوردن عزت را گاهی اشتباه انتخاب می‌کنیم برخی عزت را در ثروت می‌دانند، چراکه احترام به وجود می‌آورد و حتی برخی برای رسیدن به آن، چشمشان را بر روی حلال و حرام هم می‌بندند و این مشکل نه از سوی این افراد، که از سوی نگاه مادی ماست که فرد را وادار می‌کند برای اینکه در مقابل ما احترام بدست بیاورد و به او با دیدی دیگر نگاه کنیم، به دنبال مادیات باشد.
امام جمعه خارگ خاطرنشان کرد: این نوع عزت، عزتی ظاهری است و تنها به بُعد دنیوی می‌رسد، در حالی که برخی مسیرها عزت را هم در این دنیا و هم در آخرت نصیب فرد می‌سازند و می‌بینیم که نام امام حسین (ع) نه به واسطه اموالش، که به واسطه عملش ماندگار شد.
وی تصریح کرد: خداوند به پست و مقام، مدرک، قبیله و پارتی انسان عزت نمی‌دهد و اگر به این شهیدان بنگرید، متوجه خواهید شد که این‌ها به واسطه عملشان عزت یافته‌اند در حالی که خیلی‌ها در زمان حیاتشان افراد بزرگی بوده‌اند اما امروزه نامی از آنها نیست.
کمالی اذعان داشت: اگر انسان از خواسته‌های نفسش برای رضای خداوند گذشت، اگر از پس امتحانات الهی خوب برآمدیم و اگر راضی بودیم به تقدیر الهی، خداوند به او عزت می‌دهد.
وی با یادآوری واقعه کربلا و بیان نقش حضرت زینب (س) در کربلا عنوان داشت: حضرت زینب تنها سرمایه‌اش که امام حسین (ع) بود و تمام عزیزانش را از دست داد اما صبر و تحمل پیشه کرد و در مقابل طعنه و طنز دشمن نسبت به این حادثه گفت "ما رایت الا جمیلا".
امام جمعه خارگ عنوان داشت: اگر ما نیز توانستیم همچون زینب (س) در مقابل سختی‌ها مقاومت کنیم و اگر راه‌ها را رفتیم و نشد راضی باشیم به رضای خداوند و تقدیر او و بگوییم "ما رایت الا جمیلا"، یقین بدانید در هر دو جهان عزت خواهیم یافت.
در این مراسم که با حضور اقشار مردم، مسئولان محلی و بسیجیان همراه بود، مراسم سوگواری شهادت سیدالشهدا (ع) و 72 تن از یاران باوفایش در قالب برنامه‌هایی همچون مداحی، سینه‌زنی و سخنرانی برگزار و اهداف قیام امام حسین (ع) برای حاضرین تشریح شد.
۲۶ آبان ۱۳۹۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۲
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید