خانه / نمایش جزییات خبر

شهدای گمنام در مقابل ظلم و ستم با تمام وجود ایستادند

شهدای گمنام در مقابل ظلم و ستم با تمام وجود ایستادند
نویسنده کتاب «پایی که جا ماند» گفت: شهدای گمنام نه اهل کوتاهی و نه اهل کوتاه آمدن بودند و در مقابل ظلم و ستم با تمام وجود ایستادند.
به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام، سید ناصر حسینی شنبه شب در پنجمین سالگرد سه شهید گمنام در دانشگاه علوم پزشکی کاشان در مسجد این دانشگاه اظهار داشت: شهیدان همان باران رحمت الهی هستند که اگر نبودند واژه عشق ابتر می‌ماند.
وی افزود: هر وقت عنکبوت غفلت و دین‌گریزی در دل‌های ما راه پیدا می‌کند، مشتی استخوان‌های به جای مانده از شهدای گمنام می‌آیند و در دانشگاه علوم پزشکی دفن می‌شوند تا ما را به خود آورند و از خواب غفلت بیدار کنند.
نویسنده کتاب تحسین شده «پایی که جا ماند» با بیان اینکه انسان‌ها در این جامعه بشری برای زندگی فردی و اجتماعی دو راه بیشتر پیش رو ندارند ابراز داشت: یکی از این مسیرها پذیرش آقایی و سروری نظام سلطه و شیطان است و دیگری انتخاب و پذیرش سیادت اهل بیت(ع) بوده که در برگزیدن راه حق، عدالت و ظلم‌ستیزی تجلی می‌یابد.
حسینی ادامه داد: همه انسان‌ها یکی از این دو راه انتخاب می‌کنند حتی کسی مثل هوگو چاوز غیرمسلمان اما بیدار که بعد از سخنرانی رئیس جمهوری آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل وقتی پشت تریبون قرار می‌گیرد می‌گوید بوی شیطان می‌آید.
وی با تأکید بر نقش مهم و تعیین کننده رزمندگان نوجوان ایران اسلامی در دفاع مقدس به یکی از نمونه‌های ایثارگری آنان در دفاع مقدس اشاره و عنوان کرد: مرحمت بالازاده نوجوان اردبیلی وقتی برای سن کم، اجازه رفتن به جبهه را به او نمی‌دهند، در دیدار با مقام معظم رهبری از او می‌خواهد حالا که به او اجازه رفتن به جبهه را نمی‌دهند ایشان نیز از مداحان و واعظ بخواهد از این پس آنان نیز روضه حضرت قاسم نوجوان را که در میدان جنگ به شهادت رسید را نخوانند.
این نویسنده عرصه مقاومت در ادامه تأکید کرد: رزمندگان اسلام طی هشت سال دفاع مقدس با عشق به اهل بیت(ع) موفق به برهم ریختن استراتژی دشمن شدند و توانستند با نوآوری و ابتکار تئوری‌های نظامی دشمن را بر هم ریزند.
حسینی با یادآوری اینکه بیشترین شهدای گمنام جنگ تحمیلی متعلق به عملیات‌هایی با رمز یا فاطمه زهرا(س) است عنوان کرد: ایثارگری شهدایی که پلاک خود را کندند تا به مانند فاطمه زهرا (س) گمنام بمانند چگونه قابل ارزیابی و توصیف است.
این جانباز جنگ تحمیلی با بیان اینکه حضرت صدیقه کبری (س) شهیده‌ای مشهور اما با قبری گمنام است خاطرنشان کرد: تعداد زیادی از رزمندگان اسلام به تأسی از فاطمه زهرا(س) برای اینکه گمنام بمانند دسته جمعی پلاک‌های خود را در آوردند و گروهی نیز به شهادت رسیدند.
به گفته وی، بعد از جنگ گروه‌های تفحص، تعدادی زیادی پلاک بدون استخوان و شمار زیادی استخوان بدون پلاک را در مناطق عملیاتی پیدا کردند که نشان از شوق به گمنامی فرزندان ملت ایران در دوران جنگ هشت‌ساله است.
نویسنده کتاب تحسین شده «پایی که جا ماند» یادآور شد: فرزندان روح‌الله در دفاع مقدس امتحان‌های سختی را پس دادند تا عاقبت در گمنامی به شهادت رسیدند.
وی با اشاره به ادعای صدام به پیروزی سه روزه در جنگ با ایران متذکر شد: اما صدام کسانی را که راه سرور و سالار شهیدان را انتخاب و آسایش و راحتی را بر خود حرام کردند نشناخته بود و این عامل باعث شد که این دیکتاتور بعد از 2 هزار و 777 روز با شکست جنگ را به پایان برده و معادلاتش در جنگ علیه ایران بر هم ریزد.
پنجمین یادواره تدفین سه شهید گمنام در دانشگاه علوم پزشکی کاشان طی مدت دو روز در مسجد دانشگاه علوم پزشکی کاشان توسط بسیج دانشجویی این دانشگاه به همراه نمایشگاهی با عنوان«معبری به سوی نور» برگزار می‌شود.
۵ آبان ۱۳۹۲
تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۲
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید