خانه / نمایش جزییات خبر

ازدواج دانشجویی درجوارمزارشهدای گمنام

ازدواج دانشجویی درجوارمزارشهدای گمنام
جشن ازدواج زوج دانشجویی امروز، دوشنبه بعد از نماز ظهر و عصر در جوار شهدای گمنام دانشگاه تهران برگزار شد.
به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام، اول ذی الحجه و سالروز پیوند آسمانی دو نور درخشان آسمان ولایت و امامت حضرت علی‌(ع) و حضرت زهرا(س)، جشن ازدواج محمد پناهی و زیبا خلیلی دو دانشجو جوان امروز، دوشنبه بعد از نماز ظهر و عصر در جوار شهدای گمنام دانشگاه تهران برگزار شد.
در حالی که خانواده‌های امروزی رو به ازدواج های تجملاتی آورده‌اند، در یک حرکت نمادین یک زوج جوان که دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی تهران هستند مراسم عروسی‌شان را در این روز فرخنده در کنار مزار شهدای گمنام دانشگاه تهران برگزار کردند.
این زوج هدف از برگزاری مراسم ازدواجشان در کنار مزار شهدای گمنام، زنده نگه داشتن یاد شهدا و ترویج فرهنگ ازدواج آسان دانستند.
این مراسم ازدواج آسان و ساده در راستای برگزاری ازدواج‌های آسان و برپایه پیروی از آیین ساده زیستی دین مبین اسلام و همچنین بیانات رهبر معظم انقلاب درباره ازدواج دانشجویی برگزار شد.
این زوج تاکید کردند: آنچه که ماندگار است عشق و علاقه زوجین به همدیگر است و مادیات ارزش ندارد و از بین رفتنی است.
در این مراسم جمع کثیری از دانشجویان، خانواده زوجین و حجت‌الاسلام و المسلمین کلانتری مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران، دکتر رهبر، رئیس دانشگاه تهران حضور داشته و با اهدای هدایای خود به عروس و داماد این جشن ساده و پر شور را تبریک گفتند.
گفتنی است این مراسم با حمایت کانون دانشجویی رحل یار دانشگاه تهران برگزار شد.
گفتنی است که این عقد آسمانی که در جوار حرم شهدای گمنام برگزار شد شور در جوانان این دانشگاه پدیدار کرد تا آنان نیز به تأسی از این حرکت زیبا این سنت زیبا را ادامه دهند و خبر‌ها حاکی از آن است که قرار است چندین نفر از دانشجویان دانشگاه تهرانی مراسم عقد خود را در کنار مزار شهدا برگزار کنند.

 
۱۶ مهر ۱۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۲
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید