خانه / نمایش جزییات خبر

تدفین شهدای گمنام در پارک پرواز تهران در روز عرفه

تدفین شهدای گمنام در پارک پرواز تهران در روز عرفه
رئیس کمیته مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: آمار تبادل شهدا را روز تبادل اعلام می‌کنیم که آن هم بر اساس تفاهمنامه است. هم‌چنین سه شهر لاهیجان، چابکسر و رامسر در اولویت تشییع قرار دارند و در تهران هم در پارک پرواز، روز عرفه مراسم تدفین انجام خواهد شد.
به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام ، مراسم افتتاحیه سرویس جهاد و حماسه خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) صبح امروز با حضور سردار باقر‌زاده فرمانده کمیته مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، حجت‌الاسلام مهدی تقوی مدیر مرکز فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان، خواهر شهید ابراهیم هادی و جمعی از اهالی رسانه در محل خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) برگزار شد.
در این مراسم سردار باقر‌زاده فرمانده کمیته مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در سخنانی اظهار داشت: فرهنگ دفاع مقدس همان فرهنگ قرآنی است یعنی مجموعه‌ای از ارزش‌های قرآنی که در 8 سال دفاع مقدس ظهور و بروز پیدا کرد و شهدای ما جلوه‌هایی از فرهنگ ناب قرآنی بوده‌اند.
وی یادآور شد: در جامعه‌ای که خودخواهی‌ها و فزون‌طلبی‌ها مبداء بسیاری از کارها است عده‌ای آمدند و گفتند: چطور می‌توان از خود گذشت و به خدای خود رسید.
سردار باقر‌زاده گفت: صفحه جهاد و حماسه باید رمز‌گشایی کند که چطور می‌توان به آسمان راه گشود و الگوهای عملی از زندگی را به همگان معرفی کرد و چطور می‌توان در هیاهو و همهمه‌ها با خدا مانوس بود.
سردار باقر‌زاده بیان داشت: صفحه جهاد و حماسه باید بتواند بازکاوی کند رخداد عظیم هشت سال دفاع مقدس و آن روزگاران سخت را برای همگان تبیین کرد . این صفحه باید بازگو و تبیین کند برای همه نسل‌ها که چطور شد یک ملت در برابر تطمیع یک ملت، نفوذ‌ناپذیر ماند. رمز گشایی از اینکه موتور محرکه رزمندگان ما ایمان به خدا و عشق به ارزش‌ها و امام بود و با اشاره امام چطور رزمندگان به جبهه‌ها می‌شتافتند.
وی تصریح کرد: این صفحه می‌تواند رمز‌گشایی کند که در صفحه جنگ مرد از نامرد چطور مشخص می‌شود و جنگ هنگامی که آغاز می‌شود میزان صداقت‌ها چگونه است و صفحه جهاد و حماسه می‌تواند تبیین کند چه کسانی به معنای واقعی ضرر دیدند لذا همه رزمندگان و ایثارگران می‌توانند سر خود را بالا بگیرند.
رئیس کمیته مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح بیان داشت: این صفحه باید به ما بگوید که چگونه راه رسیدن به شهدا را کوتاه‌تر کنیم و مقصد شهدا چه بود البته شهدا از ما مطالبه نمی‌کنند که چرا مثل ما شهید نشدید اما خواهند پرسید چرا مثل ما زندگی نکرده‌اید.
سردار باقر‌زاده گفت: فرهنگ دفاع مقدس باید در چارچوب یک فرهنگی دینی بیان شود نه در چارچوب مرزهای جغرافیایی و آن را باید عقبه نظاممان قرار دهیم و اگر در زندگی مردم جاری شود بسیاری از مشکلات معیشتی ما حل می‌شود.
سردار باقر‌زاده یادآور شد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند یاد شهدا باید همراه با تدبر و عبرت‌گیری باشد و این تدبر دو مشخصه دارد: 1_ تفکر 2_ تطبیق
لذا ذکر شهدا یک ذکر قرآنی است و بر همین اساس هر کس که در مسیر شهدا حرکت کند بر مسیر قرآنی حرکت کرده است اما باید از موازی‌کاری پرهیز شود.
وی در پایان در زمینه تبادل شهدا گفت: آمار تبادل شهدا روز تبادل اعلام می‌کنیم که آن هم بر اساس تفاهمنامه است و سه شهر لاهیجان، چابکسر و رامسر در اولویت تشییع قرار دارند و در تهران هم در پارک پرواز در روز عرفه مراسم تدفین انجام خواهد شد و شهدایی که پیدا شده‌اند مربوط به عملیات فاو است و اعلام کرده‌ایم کسانی که می‌خواهند در جست‌وجوی شهدا شرکت کنند می‌توانند با کمک مالی در خرید تجهیزات مکانیکی ما را یاری کنند.
در پایان مراسم صفحه اصلی جهاد و حماسه حبرگزاری ایکنا به دست سردار باقر‌زاده افتتاح شد.
۷ مهر ۱۳۹۲
تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۲
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید