خانه / نمایش جزییات خبر

هفته دفاع مقدس یاد آور عشق و ایثار ملت بزرگ ایران است

هفته دفاع مقدس یاد آور عشق و ایثار ملت بزرگ ایران است
هر ساله همزمان با پایان شهریور ماه و آغاز ماه مهر مراسم های مختلفی برای پاسداشت هفته دفاع مقدس برگزار می شود اما امسال رنگ بوی این ایام فرق داشت عطر عاشقی در گلزار شهدای گمنام بیجار پیچید و جمع زیادی از مردم این شهر با حضور در گلزار شهدا بار دیگر با آرمان های این عزیزان تجدید بیعت کرده و آمادگی خود را برای دفاع از ارزشهای اسلام و انقلاب اعلام کردند.
به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام به نقل از مهر، هرساله با آغاز بوی ماه مهر عطر عاشقی کوی یاران و جانفشانی هایشان در کشور می پیچد به هر سو که می نگری نشانی از حال و هوای دفاع مقدس را می بینی که یاد آور رشادت بزرگمردان ایران اسلامی است که با سلاح ایمان در مقابل دشمن ایستادند و از نظام اسلامی دفاع کردند.
شامگاه سه شنبه در پارک 15 خرداد مراسمی برگزار شد که همشهریان به دیدار شهدای گمنام رفتند و با تجلیل از آنان عهد خود را دوباره محکم تر از همیشه بستند و بار دیگر اعلام کردند که در هر شرایط و زمانی آماده دفاع از ارزشهای انقلاب اسلامی و ارمان های شهدا هستند.
حدود یک سال پیش بود که شهر بیجار آکنده از عطر خوش شهدا شد وسه کبوتر بی نام خونین بال را در خود جای داد و مردم این شهر را خوشنود کرد که امامزادگان عشق در این شهر جای دارند.
شامگاه سه شنبه عطر خوش یا رب بر آسمان این دیار طنین انداز شد و حضور خیل عظیمی از جوانان در این محفل رنگی دیگر به این فضا بخشیده بود و این موضوع را به وضوح منعکس می کرد که عطر و بوی جبهه ها هنوز از مشام مردم محو نشده و مردم این دیار دلداه از خود گذشتگان جبهه ها هستند.
در نوای خوش مداحی مادر شهیدی را می بینم که آرام اشک می ریزد و چشمش را به مزار این شهدا دوخته است سعی می کنم تا سر صحبت را با این مادر بزرگوار باز کنم از او می خواهم تا در مورد این فضا برایمان بگوید: با صدای پر از بغض می گوید آمده ام تا فرزند غریبم را ببینم و با او نجوا کنم.
مادر خمیده پشتی که در این محفل حضور دارد از فرزندش برایم می گوید از خاطره ای که شاید در این دوره وانفسا شنیدنش خالی از لطف نباشد: یه شب به شدت زانودرد داشتم از درد به خودم می پیچیدم و اشک می ریختم با خودم زمزمه می کردم کجایی عصای پیریم اگه بودی درمان دردم بودی و مرا نزد طبیب می بردی اما الان که نیستی دردم را با که در میان گذارم .
در حالی که اشک صدای این مادر شهید را قطع و وصل می کرد گفت: در همین حال و هوا بودم که در کنج دیوار به خواب فرو رفتم در عالم خواب و بیدار دیدم دسته عزاداری امام حسین از داخل منزل مان در حال رد شدن است همه چیز خیلی واضح و روشن بود من نیز شروع کردم به سینه زنی و اشک ریختن ناگهان دیدم از داخل دسته سینه زن ها یه پسر خوش سیما در حال نزدیک شدن به من است خوب که نگاه کردم دیدم پسرم جلو آمد خواستم بلند شم دیدم توان برخاستن ندارم اما فرزندم نزدیک آمد و از دیدن اشک من ناراحت شد و دلیل بی تابی ام را پرسید.
برایش از دردی که امانم را بریده بود گفتم او نیز لحظه ای به من خیره شد پیشانیم را بوسید و چفیه گردنش را به دور پایم بست و گفت برخیز که دیگر درد از تو دور شده است.
این مادر داغدار ادامه داد: ناگهان از خواب پریدم اما نه کسی را دیدم و نه دسته عزاداری را اما از آن روز دیگر دردی در پای خود احساس نکردم و یقین پیدا کردم شهدا زنده هستند و در هر لحظه ما را نظاره می کنند.
به راستی گوی سبقت می برند این خاکیان در عروج خویش از افلاکیان عشق اینجا اوج پیدا می کند قطره اینجا کار دریا می کند، با بلند شدن نوای ملکوتی دعای توسل و مداحی این مادر بزرگوار از ادامه صحبت باز می ماند.
هفته دفاع مقدس یاد آور عشق و ایثار ملت بزرگ ایران است
امام جمعه بیجار نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت ایام هفته دفاع مقدس در سخنانی اظهار داشت: ایام هفته دفاع مقدس فرصتی برای تبیین ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ترویج فرهنگ شهادت و شهادت‌طلبی و ایثار و از خود گذشتگی در جامعه است.
حجت الاسلام مرادی افزود: این افتخاری بزرگ برای مردم انقلابی و شهیدپرور شهرستان بیجار است که توانستند میزبان سه تن از شهدای نوجوان گمنام 16، 17 و 18 ساله دوران دفاع مقدس باشند و ما باید برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سطح جامعه تلاش های بیشتری را انجام دهیم.
وی ادامه داد: شهدا انسان های پاک سرشتی بودند که بدون دل بستن به تعلقات دنیوی در راستای حفظ آرمان های انقلاب و اسلام ناب محمدی به جبهه ها شتافتند و با ایثار جان خود و تبعیت از فرامین بنیانگذار نظام اسلامی انقلاب را بیمه کردند.
وی اضافه کرد: شهدا در راه رسیدن به آرمان بزرگ توحیدی، عشق به حق و دفاع از دین و میهن و ناموس، جانبازی کرده و با نثار جان خویش در مقابل مخالفان مشتاقانه مرگ را به آغوش کشیدند.
امام جمعه بیجار در پایان یادآور شد: مردم همیشه در صحنه بیجار نیز امروز با حضور گرم و همیشگی خود در جوار شهدای گم نام بار دیگر وفاداری خود به آرمان‌ها و ارزش‌های دوران دفاع مقدس را به نمایش گذاشتند.
۳ مهر ۱۳۹۲
تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۲
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید