خانه / نمایش جزییات خبر

خاطره/حضور ناخواسته پیکر مطهر شهید گمنام در مراسم عروسی

خاطره/حضور ناخواسته پیکر مطهر شهید گمنام در مراسم عروسی
در ورودی حسینیه برای استقبال از مراسم عروسی ایستاده بودند، نظاره گر تشییع شهدا بودند و انگار ماتشان برده بود ....
به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام، چندی پیش پیکر مطهر دو شهید گمنام در شهر دانسفهان قزوین تشییع و به خاک سپرده شد. آقای درزی "بخشدار دانسفهان" در خاطره ای زیبا در مورد تشییع این دو شهید بزرگوار روایت می کنند:
 طبق برنامه از پیش تعیین شده در مسجد جامع شهر دانسفهان مقرر شده بود که مراسم  شب وداع با پیکر پاک دو شهید گمنام ساعت 21:30شروع شود.
 در جلسه با هیأت امنا مسجد قرار براین شد که محل مراسم با پرده به دو قسمت جداگانه تقسیم شود؛ در قسمت جلو سمت قبله (برادران) و در قسمت پشت(خواهران) و پیکر مطهر یک شهید در قسمت برادران و دیگری در قسمت خواهران قرار بگیرند. در این جلسه مقرر گردید؛ مسیر تشییع دو شهید بزرگوار در فاصله درب حیاط تا ورودی مسجدجامع باشد. 
مراسم شب وداع فرا رسید و هر دو شهید با فاصله بسیار کمی بالای دستان مردم برای تشییع قرار گرفتند تا برای مراسم شبی با شهدا و وداع به سمت مسجدحرکت داده شوند.
 در شهر دانسفهان مرسوم است، ولیمه های مختلف از جمله ولیمه عروسی در حسینیه های مساجد داده شود. مراسم عروسی در حسینیه شیخ عبدالخالق- که در محوطه مسجدجامع قرار دارد- در حال برگزاری بود. تعدادی از بانوان در ورودی درب حسینیه به عنوان خوشامدگویی عروسی ایستاده بودند. در زمانیکه دو شهیدبزرگوار را آوردند، یکی از شهدا به سمت داخل مسجد، در قسمت برادران تشییع شد.
ناگهان ؛ در شلوغی تشییع شهدا یک نفر ناشناس اعلام کرد؛ که خواهران در حسینیه شیخ عبدالخالق هستند و یکی از شهدا را باید به حسینیه ببریم . و به صورت خودجوش مسیر تشییع عوض شد و شهدا به سمت حسینیه تشییع شدند.
چند نفر از خواهران به سرعت آمدند و بدون درنگ (مثل اینکه از قبل هماهنگی شده باشد) با صلوات، پیکر مطهر را که هنوز تعدادی از برادران یک سمت پیکر مطهر رادر دست داشتند، گرفتند و  به طرف ورودی حسینیه رفتند.
با اینکه تعدادی از خواهران در ورودی حسینیه برای استقبال از مراسم عروسی ایستاده بودند، نظاره گر تشییع شهدا بودند و انگار ماتشان برده بود و تذکر نداند که اینجا مجلس عروسی است. با ورود پیکر مطهر به داخل حسینیه همه خواهران شرکت کننده در مراسم عروسی، شام خود را رها کرده و دور پیکر شهیدگمنام جمع شدند.
 با اعتراض یکی ازاعضای هیأت امنا مسجد جامع که می گفت چرا یکی از شهدا را نیاورده اید، تازه متوجه شدیم چه اشتباهی رخ داده است. تعدادی از صاحبان عروسی ابتدا در بهت و حیرت مانده بودند و بعد از چند دقیقه پیکر مطهر شهید گمنام  را به سمت جایگاه تعیین شده تشییع کردند.
 صاحبان عروسی که از دیدن پیکر شهید شوکه شده بودند، آن را به فال نیک گرفتند و برای خود تبرک دانستند.
 اکثر تشییع کنندگان نیز اذعان داشتند؛ که ما می دانستیم ولی احساس کردیم که برنامه عوض شده است و به این ترتیب فکر می کنیم شهید خود خواسته بودکه در مجلس عروسی حاضر شود.
۲ مهر ۱۳۹۲
تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۲
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید