خانه / نمایش جزییات خبر

بیانات مقام معظم رهبری در مورد تشییع شهدای گمنام در مجلس خبرگان رهبری

بیانات مقام معظم رهبری در مورد تشییع شهدای گمنام در مجلس خبرگان رهبری
امام خامنه ای(مدظلّه العالی): کشور ما و جامعه‌ى ما تا مدّتهاى مدید نیاز به این دارد که یاد شهیدان زنده بماند و راه شهیدان نمایان بماند.

به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام، رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای(مدظلّه العالی) در دیدار با اعضای مجلس خبرگان در خصوص تشییع پیکر مطهر 6شهید گمنام در مجلس خبرگان فرمودند: این نکته را هم من لازم میدانم عرض بکنم که کار تشییع پیکرهای مطهر شهدا که در آغاز این اجلاس انجام گرفت کار بسیار مفید و سازنده‌اى بود. اینکه مردم ببینند شخصیّتهاى محترم و بزرگ، ریاست محترم مجلس و دیگران، به پیکر شهدا و تابوت شهدا احترام میگذارند، شهدایى که آنها را نمیشناسند؛ به صِرف اینکه اینها شهیدان راه انقلاب و راه حق هستند، زیر تابوت آنها میروند و تشییع میکنند، این درسى است براى جامعه‌ى ما؛ و من عرض بکنم کشور ما و جامعه‌ى ما تا مدّتهاى مدید نیاز به این دارد که یاد شهیدان زنده بماند و راه شهیدان نمایان بماند.
لازم به ذکراست : این شهدای گرانقدر در تازه‌ترین تفحّص برون‌مرزى کمیته‌ى جستجوى مفقودین ستاد کلّ نیروهاى مسلّح در مناطقى از کشور عراق از جمله مناطق عملیّاتى فاو و جزیره‌ى مجنون کشف شد و در ۲۴ مرداد سال جارى، از طریق مرز شلمچه به جمهورى اسلامى ایران منتقل شده و طى مراسمى با اجساد ۶۱ سرباز کشته شده‌ى عراقى مبادله شدند. این شهدا روز ۱۱ شهریور و مقارن با سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (علیه‌السّلام) در تهران تشییع شدند.
 

۱۶ شهریور ۱۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۲
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید