خانه / نمایش جزییات خبر

شهدا نماد آزادی، استقلال و اقتدار ملت و نظام اسلامی هستند

شهدا نماد آزادی، استقلال و اقتدار ملت و نظام اسلامی هستند
حجت‌الاسلام ابوترابی گفت: امروز ایران در قلب همه مسلمانان جهان قرار دارد و در مرزهای جغرافیایی محاصره نشده است و با شعار بازگشت به ارزش‌های اسلامی و مقاومت در برابر نظام سلطه در کشورهای منطقه حضور دارد.
به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام، حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رییس مجلس دیروز در مراسم بدرقه کاروان شهدای تازه تفحص شده در تهران اظهار داشت: مردم در 24 خرداد 92 حماسه بزرگ سیاسی را خلق کردند ملتی که با پا نهادن در راه شهدا امروز به نماد آزادی، استقلال، اقتدار و مشارکت در ساخت نظام سیاسی مبتنی بر آموزه‌های دینی پیشگام‌اند و افتخار دارند امروز پیکر مقدس 92 ستاره پر فروغ آسمان پر ستاره ایران را تشییع کنند تا فضای عطرآگین ایران اسلامی را به آرمان‌ها و ارزش‌ها و اهداف بلند و متعالی شهدا نورانی کنند.
وی ادامه داد: تمامی عزت و اقتدار شهدای عالیقدر برای اتصال رهنمودهای خدای سبحان است. آنان کسانی هستند که به قول توحید آراسته شدند و در حالیکه خدای سبحان را شناختند در مقام ربوبیت تحت تربیت الهی قرار گرفتند.
حجت‌الاسلام ابوترابی افزود: شهدا تحت تربیت خدای سبحان واقع شدند و این تربیت الهی است که بعد از 33 سال دل‌های مردم را به خویش مشغول داشته است و همین امر سبب شده که به بدن‌های مطهر شهدا متوسل شویم تا ما را شفاعت کنند.
وی بیان داشت: اولین ویژگی شهدا شناخت و ایمان به حق در عالی ترین سطح از معرفت و ایمان است و گام دوم آن‌ها استقامت در کنار حق است. آنها استقامت کردند تا شربت گوارای شهادت را نوشیدند و این استقامت قرآنی است که امام جعفر صادق(ع) ما را به سوی آن فرا می‌خواند.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: استقامت، انسان را در دنیا و آخرت عزیز می‌کند و اقتدارش را می‌افزاید. امروز ملت ایران به یک مشت گره شده بر سینه نظام سلطه و استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای استکبار تبدیل شده است و این قدرت ثمره استقامت است.
حجت‌الاسلام ابوترابی اظهار داشت: اگر می‌بینید آمریکا با همه قدرت نظامی، سیاسی و اقتصادی با هیمنه استکباری خود 33 سال است طعم ذلت و شکست را در جبهه دفاع مقدس، محاصره اقتصادی و از تهاجم به مقاومت اسلامی لبنان و محاصره غزه چشیده است، بخاطر همین استقامت است.
حجت‌الاسلام ابوترابی فرد افزود: امروز متحدان آمریکا خوب می‌دانند ایران در قلب همه مسلمانان جهان قرار دارد و در مرزهای جغرافیایی خود محاصره نشده است بلکه در لبنان، عراق، پاکستان، افغانستان، مصر، بحرین و سوریه با شعار بازگشت به ارزش‌های اسلامی و مقاومت در برابر نظام سلطه حضور دارد و این حضور براقتدار مردم افزوده است و ملت‌های مسلمان را نیز مقتدر کرده و این ملت‌ها خود را در کنار ملت ایران مقتدر می‌بینند؛ چرا که ملت ایران مقتدرانه در مقابل استکبار سخن می‌گوید.
وی یادآور شد: اگر ملت عزیز ایران در 24 خرداد 92 با همه دسیسه‌های نظام سلطه، استکبار جهانی و با ناامنی‌هایی که در کشورهای همسایه خلق کردند و در میان این شعله‌های ناامنی ملت ایران در اوج امنیت و آرامش و اخلاق سیاسی، مشارکتی بالای 70 درصد با الهام از رهبری آیت‌الله خامنه‌ای داشتند. این عزت ثمره حضور ملائکه است و این اقتدار 30 ساله شامل حال ملتی است که مورد حمایت خداوند و ملائکه الهی قرار گرفته و پیروز هستند و همگان این پیروزی را در صحنه‌های پر شکوه انقلاب و دفاع مقدس مشاهده کردند.
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ملت ایران هرگز در دل خود خواب را راه ندهند، گفت: نظام سلطه پوشالی است و ستون این بنیان باطل بوده و قطعا فرو می‌ریزد و ملت ایران اساس فروریزی این نظام سلطه را فراهم کردند؛ اینها آموزه‌هایی است که تاریخ مجاهدت‌ها به ما یاد داده است.
وی با تأکید بر پیروی کردن از مکتب فقاهت امام جعفر صادق (ع) اظهار داشت: بالاترین خواسته شهدا آن است که اوامر الهی را اطاعت کنیم و به سفارش‌های آنها از جمله حجاب، امانت‌داری، صداقت و وفای به عهد که همان اوامر الهی است، عمل کنیم.
حجت‌الاسلام ابوترابی در پایان خواستار همکاری کامل دولت عراق با کمیته تفحص جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح شد و از اقدامات این کمیته در راستای بازگرداندن پیکرهای مطهر شهدا به کشورمان قدردانی کرد.
۱۲ شهریور ۱۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۲
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید