خانه / نمایش جزییات خبر

بیانیه «اردوگاه شهدای هفتم تیر» بسیج رامسر در مورد تشییع شهدای گمنام

بیانیه «اردوگاه شهدای هفتم تیر» بسیج رامسر در مورد تشییع شهدای گمنام
مسئول فرهنگی سازمان اردویی راهیان نور بسیج گفت: تشییع پیکرهای دو شهید گمنام در «اردوگاه شهدای هفتم تیر» بسیج رامسر برای نخستین بار یک عملیات بزرگ فرهنگی محسوب می‌شود.
به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام، سیدمحمدیاشار نادری در گفت‌وگویی با خمول ضمن اشاره به تشییع پیکرهای دو شهید گمنام در اردوگاه شهدای هفتم تیر بسیج رامسر گفت: نخستین بار است که تشییع پیکرهای شهدا در یکی از اردوگاه‌های متمرکز کشوری سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج انجام می‌شود و تشییع پیکرهای دو شهید گمنام در اردوگاه مذکور یک اتفاق خوب و تاثیرگذار است و باعث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا می‌شود و می‌تواند جرقه‌ای باشد تا در اردوگاه‌های دیگر سازمان اردویی راهیان نور بسیج هم شاهد این اتفاقات مقدس باشیم.
نادری افزود:تدفین شهدای گمنام تأثیر معنوی و فرهنگی بسیاری در جامعه ما به خصوص در بین قشر جوان دارد. زمانی که پیکرهای پاک شهدا پس از سال‌ها به پشت جبهه‌ها برمی‌گردد، حال و هوای شهر معنوی می‌شود و این امر به قدری تأثیرگذار است که تشییع پیکرهای پاک این بزرگواران در شهرها و تدفین پیکرهای مطهر در دانشگاه‌ها و سایر نقاط کشور، دشمن را به چالش کشانده است.این کار موجب می‌شود که جوانان ما با تأسی به شهدا به سوی معنویت و ایثار رهنمون شوند.
وی همچنین گفت: اعزام جوانان به مناطق جنگی در کاروان‌های راهیان نور و تدفین شهدا، جامعه ما را به سمت یک عملیات فرهنگی بزرگ پیش برده است.
نادری خاطرنشان کرد: حکمت تأخیر در بازگشت پیکرهای مطهر شهدا این است که ابدان پاک شهدا باقی بماند و هراز چندگاهی بر اساس نیاز جامعه که خود شهدا احساس می‌کنند، به شهرهایمان بازگردند و حال و هوای شهر را متحول کنند.
مسئول امور یادمان‌ها و روایتگری سپاه خاطرنشان کرد:با انجام این کارهای فرهنگی، جوانان جامعه خود را برای دفاع از ارزش‌ها آماده می‌کنند.
۱۰ شهریور ۱۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۲
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید