خانه / نمایش جزییات خبر

خبر تکمیلی/ تفحص و کشف پیکرهای مطهر دو شهید گمنام

خبر تکمیلی/ تفحص و کشف پیکرهای مطهر دو شهید گمنام
فرمانده ستاد قرارگاه عملیاتی کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح خوزستان گفت: پیکر مطهر 2 شهید دوران دفاع مقدس که 7 مرداد به ایران وارد شد، در منطقه شرق دجله تفحص شده است.
به گزارش خبرگزاری فارس،حسین عشقی درخصوص تفحص و ورود 2 شهید دوران دفاع مقدس به کشور، اظهار داشت: تفحص در داخل خاک عراق پس از اشغال متجاوزان غربی برای ما کاملاً محدود شده است و هنوز موفق نشدیم برای تفحص شهدا به خاک عراق ورود پیدا کنیم.
وی ادامه داد: پیدا شدن پیکر مطهر شهدای دوران دفاع مقدس گاهی اوقات توسط نیروهای مردمی عراق و کشاورزان صورت می‌گیرد و آنها پیکر مطهر این شهدا را به مسئولان کشور عراق تحویل می‌دهند.
فرمانده ستاد قرارگاه عملیاتی کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح خوزستان بیان داشت: پس از سقوط حزب بعث صدام، تبادل شهدا در نقطه مرزی شلمچه در 3 مرحله انجام شده است و تبادل شهدایی که هفته گذشته انجام شد، در ادامه کار تبادل شهدای دفاع مقدس صورت گرفت با این تفاوت که در دفعات گذشته پیکر عراقی داشتیم و تحویل دادیم ولی در این مرحله پیکر عراقی نداشتیم.
وی اضافه کرد: با هماهنگی‌های وزارت امور خارجه، پیکر مطهر این 2 شهید روز پنج‌شنبه با حضور مسئولان عراق و ایران و نمایندگان کمیته صلیب سرخ جهانی مستقر در ایران وارد خاک ایران شد.
عشقی در خصوص شناسایی شهدا بیان داشت: پیکر مطهر این شهدا در روزهای آتی به تهران اعزام می‌شود تا از طریق پلاک یا انجام مراحل شناسایی، هویت و گمنامی شهدا مشخص شود.
وی با بیان این که پیکر مطهر این شهدا در منطقه شرق دجله تفحص شده است، افزود: از نمایندگان کمیته صلیب سرخ جهانی درخواست کردیم تا تلاش جدی‌تری برای فراهم کردن تفحص و کشف پیکر شهدای دوران دفاع مقدس ایران در خاک عراق داشته باشند.
۷ اَمرداد ۱۳۸۹
تاریخ انتشار: ۷ اَمرداد ۱۳۸۹
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید