خانه / نمایش جزییات خبر

شبی با شهدای تازه تفحص شده

شبی با شهدای تازه تفحص شده
شب گذشته معراج شهدای اهواز حال و هوای دیگری داشت. حضور ۹۲ شهید تازه تفحص شده از یک طرف و اجتماع بزرگ جوانان اهوازی در اعتراض به هتک حرمت های دشمنان و شاطین دوران به اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، از طرف دیگر!
به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام، دیشب معراج شهدای اهواز محل تجمع افرادی بود که دنبال مکانی برای باز کردن بغض نشکسته خود بودند، که با حضور پیکرهای گلگون کفن ۹۲ شهید تازه تفحص شده، این بغض های نهفته به ناله هایی بلند تبدیل شده بود.
شب گذشته اجتماع باشکوهی از جونان غیور خوزستانی را در اهواز شاهد بودیم؛ اجتماعی که پادگان محمودوند اهواز به ندرت این تعداد جمعیت را در خود دیده بود. جمعیت کثیری از مردم غیور و شهید پرور اهواز در این مراسم که به میزبانی ویژه ۹۲ شهید تازه تفحص شده همراه بود، شرکت کرده بودند.
ترافیک سنگین جلوی در ورودی مراسم به علت ازدحام زیاد جمعیت و اتومبیل های شخصی و همچنین گرمای شدید هوا، کار را برای مردم، نگهبانان و مأموران هدایت کننده جمعیت سخت کرده بود؛ اما آن چیزی که مردم را به درون فضای مجلس جذب می کرد؛ حضور شهدای تازه تفحص شده هشت سال جنگ تحمیلی بود، که جوش و خروش خاصی را به جو مراسم حاکم می کرد.
پس از آغاز مراسم و قرائت قرآن، حجت الاسلام و المسلمین حاجتی، به ایراد سخنرانی پرداخت.
نویسنده کتاب عصر امام خمینی(ره) به تحلیل مسایل روز جهان پرداخت و اظهار داشت: امروز شیعیان بلندگویی پیدا کردند که هر کس در دنیا و این عالم ذره ای با رسانه ها ارتباط داشته باشد صدای شیعه را می شنود و این تحول عظیمی است که امام(ره) ایجاد کرد.
امام خمینی(ره) کاشف هندسه تحول بزرگ جهانی میان ملت ها بود
مدیر حوزه علمیه خوزستان با بیان این که امام خمینی کاشف هندسه تحول بزرگ جهانی میان ملت ها بود، گفت: بنا به فرموده امام راحل، مرحله نخست انقلاب و انتشار تفکر شیعه به همه نقاط جهان بر عهده ما بوده و پس از آن است که صدای پای حجت بن الحسن به گوش می رسد.
وی به نخستین پیچ تاریخی دنیا اشاره کرد و اظهارداشت: تاریخ یک بار پیچید و پیامبری ظهور و بروز کرد اما در کوچه بنی هاشم قدرت های شیطانی دست به دست هم دادند تا صدای این پیامبر را در این کوچه و با حمله به دخترش خاموش کنند.
نویسنده کتاب عصر امام خمینی(ره) بیان داشت: هم اکنون دنیا در شرف یک تحول بزرگ است که به تعبیر ولی امر مسلمین جهان یک پیچ تاریخی است که شهدای والامقام ما زمینه ساز آن هستند.
وی تاکید کرد: حوادث آینده در دنیا این سخن امام را که فرموده‌اند که اسلام سنگرهای کلیدی جهان را فتح خواهد کرد تعبیر می‌کند.
استاد حوزه علمیه خوزستان در پایان سخنان خود، بیان داشت: آماده باشید که تحولات دنیا ما را در مسیر پیچ تاریخی قرار داده و تنها همراهان با شهدا از این پیچ تاریخی سربلند بیرون خواهند آمد.
پس از سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حاجتی، نوبت به مداحی مداح اهل بیت علیهم‌السلام یعنی حاج مهدی سلحشور بود.
حضور شهدای تازه تفحص شده در این مراسم که همراه با روضه حاج مهدی سلحشور بود بغض هر جوانی را می شکست و این نوای یا حسین بود که در مجلس به گوش می رسید.
ازدحام زیاد جمعیت کار را برای عکاسان و فیلم برداران سخت کرده بود و از آنجایی که کار برای تردد عکاسان سخت شده بود، مداح خطاب به عکاسان اینگونه گفت: در این مراسم نیازی به عکاسی نیست؛ بگذارید مردم در حال و هوای خود باشند.
شور مراسم گرمی هوا را از یاد سینه زنان اباعبدالله حسین علیه‌السلام برده بود و فضای مراسم پر از یاحسین و یاحسین شده بود و بس ...
سرانجام پس از روضه خوانی و مداحی حاج مهدی سلحشور این اجتماع عظیم با پایان رسید و جمعیت آرام آرام با شهدا وداع کردند.
۲۷ اَمرداد ۱۳۹۲
تاریخ انتشار: ۲۷ اَمرداد ۱۳۹۲
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید