خانه / نمایش جزییات خبر

ساخت یادمان شهدای گمنام در دانشگاه زنجان

ساخت یادمان شهدای گمنام در دانشگاه زنجان
مدیر پروژه های عمرانی دانشگاه زنجان از ساخت یادمان دو شهید گمنام در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، مهدی مقیمی اظهار داشت: کلیات طرح یادمان ماندگار دو شهید گمنام دانشگاه زنجان به اتمام رسیده و هم اکنون در شرف احداث است.
وی با اشاره به اینکه در ساخت و ساز این یادمان از ارزش‌های خاص هنر معماری اسلامی- ایرانی که متفاوت از هر ساخت و سازی است استفاده می‌شود، افزود: با توجه به اهمیت زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت و یاد و خاطره شهدا، در اجرای این طرح از معماری خاص ایرانی- اسلامی استفاده می‌شود.
مدیر پروژه های عمرانی دانشگاه زنجان با بیان اینکه این طرح به صورت بنای چهار طاقی است که در سنت های ایرانی- اسلامی سابقه طولانی دارد، اظهار داشت: نوع فرم این یادمان نیز متعلق به خانواده‌ها و آرامگاه‌های ایرانی است.
وی محل احداث این طرح را محور ورودی مسجد دانشگاه عنوان کرد و افزود: ساخت این طرح این محور را در موقعیت ویژه‌ای قرار می‌دهد.
مقیمی با اشاره به کف سازی ویژه این طرح که آن را از محوطه اطراف دانشگاه جدا می‌کند، خاطرنشان کرد: محوطه این یادمان با ابعاد مربعی شکل 17 در 17 متر ساخته می‌شود که مقبره حدود 50 و 60 سانتیمتری آن از اطراف خود بالاتر است.

وی نورپردازی های پیش بینی شده این طرح را از مزیت های آن برشمرد و افزود: در اطراف مقبره نیز سکوهای ویژه‌ای برای تجمع دانشجویان برای انجام مراسم هایی مانند زیارت پیش بینی شده است.
وی با اشاره به اینکه این یادمان در ارتفاع حدود 10 متر ساخته می‌شود، بیان داشت: این ارتفاع به گونه‌ای احداث می‌شود که از گنبد مسجد دانشگاه بالاتر نشود.
مقیمی همچنین با اشاره به اینکه در اجرای این طرح ارگان‌هایی مانند بنیاد شهید، ستاد حفظ آثار، استانداری و سپاه استان سهیم هستند، اذعان داشت: با توجه به اینکه میزبان و مجری طرح، خود دانشگاه زنجان است، کل اعتبار این طرح نیز توسط دانشگاه تامین شود.


۶ اَمرداد ۱۳۸۹
تاریخ انتشار: ۶ اَمرداد ۱۳۸۹
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید