خانه / نمایش جزییات خبر

کارکرد فرهنگ حماسه با ساخت یادمان‌های شهدای گمنام توسعه می‌یابد

کارکرد فرهنگ حماسه با ساخت یادمان‌های شهدای گمنام توسعه می‌یابد
مشاور استاندار هرمزگان در امور ایثارگران گفت: ساخت موزه دفاع مقدس و توسعه فضای اطراف یادمان شهدای گمنام، کارکرد مهمی در توسعه عمران و فرهنگ حماسه دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.
به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام، علی دانشمند، مشاور استاندار هرمزگان در امور ایثارگران جمعه شب، 10 خردادماه در مراسم افتتاح مرکز فرهنگی دفاع مقدس و یادمان شهدای گمنام جزیره هرمز گفت: نتیجه این کارکردها زنده نگه داشتن باورهایی است که هزاران نفر برای حفظ آن‌ها جان خود را نثار کرده‌اند.
وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس به معنای واقعی نشأت‌ گرفته از فرهنگ عاشوراست، افزود: در فرهنگ عاشورا، ایثار برای حفظ دین به اوج خود رسید؛ بنابراین حفظ یاد، نام و اندیشه‌های شهدای دفاع مقدس که حافظ دین شدند نیز در راستای حفظ گفتمان دفاع مقدس لازم است.
مشاور استاندار هرمزگان در ادامه سخنان خود با اشاره به حماسه سیاسی و اقتصادی، انتخابات 24 خرداد را مظهر حماسه سیاسی مورد نظر رهبر معظم انقلاب دانست و بیان کرد: جزیره هرمز باید در خلق حماسه سیاسی و اقتصادی الگو باشد.
دانشمند تصریح کرد: از نخستین روزهای انقلاب تا امروز که مردم‌سالاری دینی روی ریل انتخابات در کشور ما پیش رفته است، تمام انتخابات‌ها حماسه بوده و به فضل الهی انتخابات پیش رو نیز تجلی حماسه بزرگ دیگری خواهد بود.
در ادامه محمد دهقانی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان هرمزگان نیز در این مراسم گفت: با توجه به اینکه در این مکان مقدس، زائران و مسافران زیادی حضور پیدا می‌کنند بهینه‌سازی فضای اطراف این یادمان که در شأن شهدا و زائران باشد، ضروری است.
وی افزود: پس از دفن دو شهید گمنام که در سال 88 در این جزیره به خاک سپرده شدند، عملیات مرمت بنای تاریخی یادمان شهدای گمنام کلید خورد که بعد از سه سال و نیم با اعتبار چهار میلیارد ریال احداث شد.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان هرمزگان بر همکاری و مشارکت مسئولان برای احداث فاز دوم این یادمان و موزه دفاع مقدس که شامل حسینیه و فضاهای فرهنگی است، تأکید کرد.
۱۵ خرداد ۱۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۲
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید