خانه / نمایش جزییات خبر

مراسم چهلمین روز تدفین شهید گمنام در دانشگاه گلستان برگزار شد.

مراسم چهلمین روز تدفین شهید گمنام در دانشگاه گلستان برگزار شد.
مراسم چهلمین روز تدفین شهید گمنام شب گذشته در نمازخانه امام علی (ع) دانشگاه جامع گلستان برگزار شد.
به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام، معمولا هر مراسمی در دانشگاه ها، در ایام امتحانات در اولویت های بعد از درس قرار می گیرد اما جمع کثیر دانشجویان نشان می داد که برکت آرامش امروز و عرصه ی باز تحصیلیشان را مدیون چه هستند.
 راهی که تو به پایان رسانده ای، تازه به برکت حضورت آغاز کرده ایم.
چهل روز از حضور او در میان دانشجویان فرهیخته ی دانشگاه گلستان گذشت و لحظه به لحظه آثار وجودش از  چشمان دانشجویان سر می رفت.
مراسم چهلمین روز تدفین شهید گمنام شب گذشته به همت بسیج دانشجویی دانشگاه جامع گلستان در نمازخانه ی امام علی (ع) این دانشگاه برگزار شد.
آیت ا... صمدی آملی، نویسنده، به عنوان سخنران این مراسم گفت: مجاهد، نصوح، متقی، انقلابی و اهل شور و شعور بودن انتظاراتی است که شهدا از ما دارند.
رهروان شهید در مسیر کاروانی الهی هستند.
وی تأکید کرد: ما باید لحظه به لحظه در پیمودن راه تعالی انسانی آنچنان پیش برویم که شهدا آنرا پیموده اند.معلم این راه، حق متعال و متعلم ما انسانهاییم که شهدا شاگرد اول این کلاس هستند.ما باید در تمام مراحل زندگی فردی و اجتماعی سعی کنیم با اسطوره های تقوا و معرفت که شهدا هستند، بالا برویم.
وی افزود:باید سعی کنیم در انتخابات پیش رو اهل گناه نباشیم، در امور مختلف کشور تن به گناه ندهیم.دانشجویان باید شجره طیبه وجودیشان میوه های علمی و معرفتی بدهد و بر روی سفره ی همدلی و وحدت و انسانیت؛راه تعالی را همچون شهدا در پیش گیرند.
صمدی آملی تصریح کرد:دل به محدودیت ها بستن کاری عبث است زیرا هر محدودی منطقا محدود دیگر را دفع می کند از این رو باید به سمت اقیانوس نامحدود معرفتی که شهدا دل به آن زدند، شنا کنیم.معیارهای بیشمار انسانی که از آن میان شرکت در انتخابات وظیفه ی انسانی و معرفتی و اجتماعی هر کدام از ما می باشد.
وی با اشاره به آیات و روایات به تحلیل انتخابات پیش رو پرداخت و گفت:وقت آن رسیده که اعمال دول گذشته را در ترازوی شهیدان بگذاریم تا اخلاص آنها را بسنجیم.در طی سه دهه عمر انقلاب ایران تبدیل به ساختمانی شده است که یک خانواده کلنگ به دست گرفته اند تا آنرا تخریب کنند غافل از آنکه اینها را صداقت و صفا ساخته است از این رو نوک کلنگ همیشه برمی گردد و به صورت صاحبانش اصابت می کند.
وی در پایان اظهار داشت:امسال هم آماده ایم تا پا در راه شهیدان، انقلابمان را حمایت کنیم و در انتخابات پیش رو، حماسه ی سیاسی را به مانند حماسه ی حسینی شبیه سازی کنیم.
 
۱۱ خرداد ۱۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۲
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید