خانه / نمایش جزییات خبر

آیین اربعین شهدای گمنام در دانشگاه آزاد جیرفت برگزار شد

آیین اربعین شهدای گمنام در دانشگاه آزاد جیرفت برگزار شد
آیین اربعین شهدای گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت با حضور مسئولان برگزار شد.
به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام ، آیین اربعین شهدای گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت دیروز با حضور مسئولان برگزار شد.
 حجت‌الاسلام اصغر عسکری امام جمعه جیرفت در این مراسم  اظهار داشت: شهدای گمنام نزد خداوند متعال معروف هستند، این شهدا در پیشگاه خداوند جایگاه بسیار بزرگی دارند.
 وی افزود: انسان قبل از رسیدن به مرحله انسانیت چند مرحله جماد، نبات و حیوان را دارد، از آیات قرآنی این به خوبی استفاده می‌شود، در رحم مادر جنین حالت نباتی دارد و بعد حالت حیوانی پیدا می‌کند و نهایتا در چهار ماهگی روح الهی در او دمیده می‌شود و از نظر حقوقی حقوق یک انسان را دارد.
 عسکری تصریح کرد: یک عده از این عالم انسانی سیر قهقرایی آغاز می‌کنند و به حیوانیت و از آن بدتر به نازلترین منزله هستی خاک می‌رسند و از خاک پست‌تر می‌شوند.
 وی خاطر نشان کرد: اما یک عده مسیر خدایی را طی می‌کنند و به جایی می‌رسند که دیگر نام و نشان و اثری از او نمی‌ماند و عبد به رب می‌رسد، در این مسیر دائما در حال تلاش است.
 امام جمعه جیرفت گفت: یک عده به دنبال رسیدن به خداوند هستند، شهدا خدا را می‌خواستند و دنبال نام و نشان نبودند، شهدای گمنام از این دسته هستند، شهدا درجات دارند و همه در یک مقام نیستند.
 عسکری در ادامه گفت: این شهدای گمنام بسیار درجه بالایی دارند و خداوند توفیق پاسداری از خون شهدا را به ما عنایت کند و بتوانیم در همه میدان‌ها با عزت و شرافت جلو رویم و نگذاریم خون آنها پایمال شود.
۶ خرداد ۱۳۹۲
تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۲
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید