خانه / نمایش جزییات خبر

تقدیم رساله‌های دکتری به شهدای گمنام در دانشگاه تربیت مدرس

تقدیم رساله‌های دکتری به شهدای گمنام در دانشگاه تربیت مدرس
اوج رابطه عاطفی میان سه شهید گمنام و دانشجویان را زمانی می‌بینیم که برخی از دانشجویان، رساله های دکتری و پایان نامه های کارشناسی ارشد خود را با تمام همتی که بر آن داشته اند، تقدیم به وجود مبارک این شهدا کرده و زندگی خود و تحصیلات عالی خود را متاثر از آن ها می‌دانند.
به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام ، دانشگاه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تربیت مدرس یکی از سه دانشگاه‌‌ تخصصی تحصیلات تکمیلی خاورمیانه است که از سال 87 در خود پیکر سه شهید گمنامی را جای داده که اکنون در رساله های دکتری و پایان نامه های کارشناسی ارشد تأثیر گذارند.
دانشگاه‌ تربیت مدرس که در مجاورت دانشکده مدیریت دانشگاه‌ تهران قرار دارد، در زمان ریاست دکتر دانشجو، رئیس کنونی دانشگاه‌ آزاد در چهارم آبان 87 پذیرای سه شهید گمنامی بود که به گفته مسئولان و برخی از دانشجویان این دانشگاه‌ منشا خیر و برکت برای دانشجویان شد.
اوج رابطه عاطفی میان این سه شهید و و دانشجویان را وقتی در می یابیم که برخی از دانشجویان، رساله های دکتری و پایان نامه های کارشناسی ارشد خود را با تمام همتی که بر آن داشته اند، تقدیم به وجود مبارک این شهدا می کنند و زندگی خود و تحصیلات عالی خود را متاثر از آن ها می دانند.
رضا علی رحیمی، دانشجویی که خودش یکی از این سه شهید را به خاک سپرده بود و یکی از افتخارات عمرش را همان روز تدفین می‌داند، اکنون در پست مشاور رئیس دانشگاه‌ تربیت مدرس و رئیس دفتر کارکنان شاهد و ایثارگر، در بیان کرامتی از ایشان می گوید: حضور این شهدا و تاثیری که داشته‌اند، انکار ناپذیر بوده و خودم کرامتی از ایشان دیدم.
روزی در کنار مزار شهدا نشسته بودم و مصادف با همان زمانی بود که حرم امام حسین(ع) را بازسازی می کردند، همان جا از ته دل خواستم که کاش می توانستم گوشه ای از سنگ مزار ابی عبدلله را در جریان این ترمیم به عنوان تبرک بردارم.
هنوز دو هفته نگذشته بود که یکی از دوستانم که عضو ستاد بازسازی عتبات عالیات بود یک گوشه از سنگ کنار مضجع شریف امام حسین(ع) را برایم سوغاتی آورد که به صورت مهر صیقل داده شده بود که نمونه های دیگری در همین دانشگاه‌ بوده که تعداد کمی مثل من آن‌ها را بیان کرده اند.
حسین محسن پور نیز که عضو ستاد تشییع شهدای گمنام بوده و سال‌ها در این دانشگاه‌ به عنوان کارمند خدمت کرده به دانشجویانی اشاره کرد که این تأثیر را مستقیما پذیرفتند و با تشریح برنامه های روز تدفین، در رابطه با مشکلات روز تشییع شهدا گفت: در آن روز جز یکسری فعالیت های دانشجویی محدود و منتسب به بسیج دانشگاه‌ تهران، مشکل خاصی وجود نداشت که آن هم با تلاش بسیج دانشجویی دانشگاه‌ تربیت مدرس برطرف شد و عمده مشکلات ما قبل از تدفین و در راه مجوز دفن این شهدای عزیز بود.
این دانشگاه‌ که اکنون با ریاست دکتر بیژن رنجبر اداره می شو،د هر سال، سالروز ورود این شهدا را طی مراسم با شکوهی گرامی می‌دارند و هر چند در مصاحبه ای که با دانشجویان این دانشگاه‌ داشتیم، نظرات متفاوتی وجود داشت و بعضا حاکی از استقبال کم دانشجویان و اساتید از زیارت قبور مطهر این شهدا بود، آنچه که به وضوح مشاهده شد وجود حس احترام و ادب دانشگاهیان این دانشگاه‌ به این تمثال‌های ایثار بود.
 
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲
تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲
امید
۱۳۹۲/۰۷/۲۹ Iran
0
0
1

سلام بر تو ای شهید گمنام!!! راستش سلام هم رو میخواهد ولی من روی سلام کردن راهم ندارم، تو به آرزوت رسیدی و پر کشیدی و به خدا رسیدی امّا من هنوز در این قفس استخوانی آرزوی پر کشیدن دارم تو را قسم به همان عشقت دعا کن که منم یکی مثل تو باشم...


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید