خانه / نمایش جزییات خبر

آشناسازی دانش‌آموزان با شهدای گمنام از ضروریات جامعه کنونی است

آشناسازی دانش‌آموزان با شهدای گمنام از ضروریات جامعه کنونی است
امام جمعه موقت زاهدان گفت: آشناسازی دانش‌آموزان با شخصیت شهدای گمنام و دیدار نزدیک مزار این شهدای گرانقدر از ضروریات جامعه کنونی ما است.
به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام ، حجت‌الاسلام احمد راهداری در خطبه‌های دیروز نماز جمعه زاهدان در مصلای قدس اظهار داشت: امسال به فرمان ولی امر مسلمین جهان آیت الله خامنه‌ای به عنوان سال «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» نامگذاری شد که باید با مدد گرفتن از این شعار در انتخابات پیش رو، شخصی را انتخاب کرد که از بصیرت کافی، عدم انحراف از مسیر اهداف انقلاب، گرفتار بیراهه‌ها نشدن، صبر زیاد و ایستادگی قاطعانه برخوردار باشد و هنر رئیس جمهور این است که این عوامل را حفظ کند.
وی به انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره کرد و افزود: نقش اصلی در مدیریت شهری بر عهده شوراهای اسلامی شهر است که نمایندگانش از طرف مردم انتخاب می‌شوند.
خطیب جمعه موقت زاهدان ادامه داد: تعیین شهردار وظیفه شورا است لذا همه برنامه­‌ها و تصمیم‌های شهرداری باید با هماهنگی و نظارت شوراها انجام گیرد.
راهداری با اشاره به اینکه شوراها‌ باید محیطی را برای حل مشکلات مردم ایجاد کنند بیان داشت: شوراهای شهر مدافع برقراری اعتدال در شرایط زیست شهری هستند آنان برگزیده اقشار مختلف شهر بوده که باید بر نیکبختی مردم، رفع نیازمندی­‌های آنان و گسترش زمینه‌های رشد و تعالی شهر بیندیشند.
این مسئول تصریح کرد: همانطور که زنبور عسل برای مکیدن شهد، وسط گل را انتخاب می‌کند، ارزشمند است بچه‌های انقلاب را با مزار شهدای گمنام، میعادگاه عاشقان، بیشتر آشنا سازیم.
امام جمعه موقت زاهدان اضافه کرد: خدا را شکر می‌کنیم که شهدای بی‌نام و نشان ما در بهترین نقاط شهر و حتی برخی از دانشگاه‌ها دفن شده‌اند و مرقد ساخته شده برای شهدا نیز دارای طراحی سنتی مذهبی است.
راهداری با اشاره به ازدواج حضرت خدیجه (س) با پیامبر اسلام (ص) اضافه کرد: پیامبر اکرم (ص) به هنگام ازدواج با خدیجه (س)، 25 ساله بود و حضرت خدیجه (س) 40 ساله بنابراین حضرت محمد (ص) تا او زنده بود همسر دیگری اختیار نکرد.
وی خاطرنشان کرد: به جز ابراهیم که مادرش ماریه قبطیه بود دیگر فرزندان پیامبر(ص)، زینب و رقیه و ام‌کلثوم و فاطمه (س) و قاسم و طیب و طاهر از خدیجه بودند، همه‏ پسران پیامبر(ص) در جاهلیت از دنیا رفتند و دختران به دوران اسلام رسیدند و مسلمان بودند و با پیامبر(ص) هجرت کردند.
خطیب جمعه موقت زاهدان با تأکید بر گرامیداشت هفته معلم متذکر شد: نقش کلیدی معلمان به عنوان مجریان آموزش عمومی و الگوهای اولیه دانش‌آموزان بسیار مهم جلوه می‌کند چرا که معلمان جامعه، انسان‌سازان نسل بعدی‌ هستند.
راهداری در پایان اذعان داشت: در این راستا گرامیداشت هفته جاری که بنا به فرموده حضرت امام خمینی (ره) «نقش معلمان همچون نقش انبیا است» برای مردم ضروری است.
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید