خانه / نمایش جزییات خبر

149 شهید گمنام دوران دفاع مقدس در فارس مدفون هستند

149 شهید گمنام دوران دفاع مقدس در فارس مدفون هستند
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس از وجود پیکر مطهر 149 شهید دوران دفاع مقدس در این استان خبر داد.
به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام ، حسن خلیلی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس عصر یکشنبه، هشتم اردیبهشت‌ماه در حاشیه بازدید از قبور مطهر شهدای شهرستان نی‌ریز با اشاره به وجود قبور شهدای گمنام در این استان گفت: در استان فارس 149 شهید گمنام در 46 نقطه دفن هستند.
وی ضمن تکریم مقام شامخ شهدا، افزود: نظم و آرامش کنونی و رشد و پیشرفت کشورمان مدیون خون‌های پاک و ریخته شده شهداست.
خلیلی تصریح کرد: وجود قبور با برکت شهدا در هر جایی باعث می‌شود مردم از برنامه‌ها در مناسبت‌های مذهبی در کنار قبر شهدا به فیوضات معنوی برسند.
 سید عباس حسینی، فرماندار نی‌ریز نیز در این بازدید گفت: قبور مطهر شهدای گمنام واقع در تپه نورالشهدا این شهرستان ساماندهی می‌شود و به‌زودی شاهد ساخت و سازهایی در راستای حفظ ارزش‌های دوران دفاع مقدس و تکریم جایگاه والای شهدا خواهیم بود.
وی ادامه داد: وجود قبور شهدای گمنام عاملی برای تقویت روحیه معنوی مردم به خصوص جوانان و حفظ ارزش‌های انقلاب و دوران دفاع مقدس است.
حسینی با تأکید بر اینکه ما هرچه داریم از شهدا داریم و تکریم شهدا وظیفه اخلاقی و انسانی همگان است، اظهار کرد: شهدا با رشادت‌ها و نثار جان خود در دوران دفاع مقدس موجب تحکیم نظام جمهوری اسلامی ایران شدند.
وی تأکید کرد: باید با ساماندهی، مرمت و بازسازی آرامگاه شهدای گمنام دین خود را نسبت به شهدا ادا کنیم چون وجود آن‌ها برای ما خیر و برکت به همراه دارد.
ملاحسینی، شهردار نی‌ریز نیز در این بازدید خاطرنشان کرد: با اختصاص 100 میلیون تومان اعتبار توسط شهرداری طرح ساماندهی قبور شهدای گمنام آماده و به‌زودی این طرح اجرایی خواهد شد و لذا امیدواریم با مساعدت استاندار فارس هرچه سریع‌تر شاهد بهره‌برداری این طرح باشیم.
یادآور می‌شود، مرقد شهدای گمنام شهرستان نی‌ریز با 5 شهید مطهر از سال‌ها قبل در بالای تپه نورالشهدا این شهر ساخته شده و در طول این سال‌ها محل زیارت زائران و برگزاری مراسم‌ها و آئین‌های مذهبی بوده است.
۹ اردیبهشت ۱۳۹۲
تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۲
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید