خانه / نمایش جزییات خبر

شهدای گمنام فرزند همه مردم ایران هستند

شهدای گمنام فرزند همه مردم ایران هستند
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: شهدای گمنام، فرزندان شهید همه ایرانند.

به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام ، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در حاشیه برگزاری آئین استقبال از شهدای گمنام در استان بوشهر در گفتگویی اظهار داشت: شهدا انسانهای آسمانی هستند، که خداوند به زمینیان هدیه کرده است که در متن انسان‌های زمینی زندگی کنند و دیگر انسان‌ها را آسمانی کنند.
وی در ادامه افزود: راه شهدا، راه صعود در مسلک کمال انسانی و نیل به معراج تعالی الهی انسان است.
امام جمعه بوشهر یادآورشد: تجلیل از شهدا هم گرامیداشت آن انسان‌های عرشی است و هم آموزشی و یادواره‌ای است، برای همگان که بدانیم بهترین شکل زندگی کردن، زندگی همچون شهدا و بهترین مرگ برای انسان شهادت است.
آیت الله صفایی بوشهری اظهار داشت: شهادت فخر اولیا خداست و شهادت زیباترین شکل عروج انسان از حیات دنیوی به سمت خداست.
این استاد درس اخلاق در ادامه بیان کرد: به همین خاطر تمامی محبوبین خدا، آخرین نفس‌های خودشان را با شهادت طی می‌کنند و اولین سلامشان به خدا با شهادت هست.
وی گفت: شهادت یعنی حیات دائمی، شهادت یعنی حیات دنیوی که قطعا پایان پذیر است، جان خود را دادند و حیات جاودانه الهی خریدند؛ شهادت یعنی با سیدالشهدا (ع) همنشین شدن، شهادت یعنی حضور در لشکر سیدالشهدا (ع) در آسمان، شهادت به معنای محبوبیت در نزد خدا است.
نماینده رهبر معظم انقلاب در استان و امام جمعه بوشهر تصریح کرد: استان بوشهر مفتخر هست كه امروز میزبان شهدای گمنامی است که این عزیزان در زمین گمنامند و در آسمان پر آوازه هستند و هر چند خویشان این شهدا پدر، مادر، فرزندان و همسران شهدای گمنام نمی‌دانند که قبر شهیدشان کجاست.
آیت الله صفایی بوشهری در ادامه افزود: اما این شهدای گمنام، مادران، پدران، برادران و خویشان زیادی دارند، که همین انسان‌های هستند که تشییع می‌آیند و بر سر قبور شهدا می روند.
وی گفت: شهید گمنام به واسطه گمنامی‌اش، عدم هویت شناخت شناسنامه‌ایش، هر چند پدر و مادری بر سر مزار آن نمی‌آید، اما پدران و مادران بسیاری دارند.
این استاد درس خارج در ادامه افزود: شهدای گمنام، فرزندان شهید همه ایرانند.
صبح امروز پیکر چهار شهید گمنام عملیات والفجر 8 و کربلای 9 از سوی مسئولان و مردم ولایتمدار استان در فرودگاه بین المللی بوشهر مورد استقبال و تشییع قرار گرفتند.

 

۳ اردیبهشت ۱۳۹۲
تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۲
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید