خانه / نمایش جزییات خبر

تدفین شهدای گمنام در دانشگاه، فضای علمی را ارزشی می‌کند

تدفین شهدای گمنام در دانشگاه، فضای علمی را ارزشی می‌کند
رئیس دانشگاه آزاد لاهیجان گفت: حضور شهدا در دانشگاه آزاد لاهیجان به ایجاد این فضای ارزشی و برگرفته از آموزه‌های اسلامی کمک شایانی می‌کند.
به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام ، قاسم فرج پور در مراسم هفتمین روز تدفین دو شهید گمنام در دانشگاه آزاد لاهیجان با بیان اینکه این شهیدان گمنام و به ظاهر بی نام و نشان بودند، تصریح کرد: این شهدا به همه ما یاد دادند که می توان بدون نام و نشان و بدون توقع و تنها برای رضای خدا برای این مردم، نظام و کشور کار و تلاش کرد.
وی افزود: ما با تأسی به شهدا باید سعی کنیم که از تمام ظرفیت های دانشگاهی جهت تکمیل چرخه علم و فناوری در یک فضای ارزشی و دینی استفاده کنیم و نظام و انقلاب را در رسیدن به اهداف سند چشم انداز یاری کنیم.
رئیس دانشگاه آزاد لاهیجان بیان داشت: حضور شهدا در دانشگاه آزاد لاهیجان به ایجاد این فضای ارزشی و برگرفته از آموزه های اسلامی کمک شایانی می کند
فرج پور با تاکید بر اینکه حضور شهدا در دانشگاه آزاد لاهیجان برکات زیادی برای جامعه دانشگاهی استان دارد، ادامه داد: دانشگاه آزاد لاهیجان که زمانی قطب علمی منطقه شرق گیلان بوده است، امروز به قطب فرهنگی نیز تبدیل شده است و اساتید و دانشجویان می توانند در کنار مزار این شهدا آرامش را جستجو کنند و ایثارگری و جانبازی و از خود گذشتگی را از آنان بیاموزند .
جواد نجار تمیز کار، رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان نیز در ادامه این مراسم طی سخنانی گفت: آنچه مسلم است جسم، روح بلند و معنوی شهدای گرانقدر صاحب نام، تأثیر فراوانی به جهت معنویت بخشیدن به فضای دانشگاه دارد.
وی افزود: دانشگاه که به فرمایش امام راحل (ره) مبدأ همه تحولات است با ایجاد فضای روحانی در پایگاهی که محل تولید علم است، آمیخته شده و به یقین این مهم تحول بزرگی را در فضای علمی ایجاد خواهد کرد .
رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان با اشاره به اینکه این دو شهید جزو شهدای تمام ایران هستند، افزود: شهدای گمنام تدفین شده در شهر لاهیجان، شهدای صاحب نام این شهر هستند که نشان از بی نشانی شان یافت شده است، آنان شهدای تمام ایران اسلامی هستند، میهمانانی از سوی ملائک در این شهر و دیارند که همه اقشار این شهر خصوصا دانشگاهیان باید نهایت استفاده معنوی را از آنان ببرند.
 حجت الاسلام نعمت الله رهنورد، مسئول دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد لاهیجان نیز در پایان این مراسم افزود: فیض حضور شهیدان گمنام در دانشگاه بسان نزول باران رحمت الهی است که جهت سیراب کردن سرزمین تشنه وجودمان که تشنه معارف عمیق و بی بدیل ثقلین اند، نازل شده اند.

 

۲ اردیبهشت ۱۳۹۲
تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۲
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید