خانه / نمایش جزییات خبر

تشییع و تدفین دو شهید گمنام در شهر آبدان

تشییع و تدفین دو شهید گمنام در شهر آبدان
جانشین فرمانده سپاه شهرستان دیّر از تشییع و تدفین دو شهید گمنام در شهر آبدان خبر داد.
به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام به نقل از فارس ، میرزا احمدی عصر دیروز در نشست خبری اظهار داشت: قرار بود این دو شهید گمنام همزمان با سراسر کشور در روز شهادت بی‌بی دو عالم حضرت زهرا(س) در آبدان تشییع شوند که به‌دلیل حادثه زلزله شهرستان دشتی این مهم به روز چهارشنبه 4 اردیبهشت‌ماه مصادف با سالروز شهادت حضرت ام البنین(س) موکول شد.
احمدی افزود: پیکر مطهر شهدا روز سه‌شنبه سوم اردیبهشت‌ماه وارد فرودگاه بوشهر خواهد شد و پس از تشییع در آن محل به ستاد شهدای گمنام آبدان تحویل داده می‌شود.
احمدی از تشییع شهدا در شهرهای بردخون و دیّر خبر داد و اضافه کرد: شهدای گمنام ظهر سه‌شنبه در بردخون و بعدازظهر همان روز در دیّر مورد استقبال و تشییع مردم قرار خواهند گرفت و ساعت 18 برای برگزاری مراسم ویژه استقبال با حضور نیروهای نظامی و مردمی وارد شهر شهیدپرور و ولایتمدار آبدان خواهند شد.
وی ادامه داد: مراسم استقبال در شهر آبدان از میدان شهدا تا مصلی نماز جمعه برگزار خواهد شد و شب وداع با شهدا نیز در همان مکان برگزار می‌شود.
احمدی، مکان برگزاری مراسم تشییع را از روبروی دفتر امام جمعه آبدان تا محل خاکسپاری شهدا در جوار مسجد عمار بن یاسر ذکر کرد و گفت: این مراسم رأس ساعت 9 صبح روز چهارشنبه چهارم اردیبهشت‌ماه با حضور اقشار مختلف مردم انجام خواهد شد.
مسئول فرهنگی سپاه ناحیه دیّر نیز در این نشست از حضور مداحان و سخنرانان کشوری در آیین استقبال، وداع و تشییع شهدای گمنام خبر داد و گفت: مراسم وداع شهدای گمنام با حضور آقای تاجیک از گروه تفحص شهدا و بدری از مداحان نامی خوزستان برگزار می‌شود و در روز تشییع نیز به منظور بهره‌مندی از آداب و رسوم سنتی و بوشهری از مجید رضایی و سیدمجتبی کراماتی استفاده خواهیم کرد.
عبدالکریم میرزایی افزود: باید تمام تلاش خود را به کار بندیم تا میزبانی خوب برای این دو شهید گمنام باشیم و بهره کافی از این حضور معنوی برای خود، خانواده و ... ببریم.
امام جمعه آبدان نیز با اشاره به آیات قرآن به اهمیت جهاد در راه خدا اشاره کرد و گفت: شهدای دفاع مقدس ایران اسلامی از شهدای صدر اسلام نیز دارای ارزش و کرامات والاتری بوده و خود پیام‌رسان و سفیران سال‌های عشق و ایثار شده‌اند.
حجت‌الاسلام و المسلمین محمد حمیدی‌نژاد افزود: مهم‌ترین فعالیت‌های فرهنگی و اعتقادی باید قبل از خاکسپاری شهدا و همزمان با اوج‌گیری شور و شعور معنوی مردم به ویژه جوانان، برنامه‌ریزی و اجرا شود، چراکه هدف خود شهیدان نیز همین بوده و صرفاً تشییع باشکوه و خاکسپاری آنان بدون بهره‌برداری فرهنگی نمی‌تواند روح آنها را شاد کند.
وی با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته در روزهای اخیر ابراز امیدواری کرد که با حرکت جهادی و بسیجی‌وار مردم و مسئولان شهر و شهرستان بتوانیم در راه معرفی شهدا و فرهنگ شهادت با برگزاری هرچه باشکوه‌تر این آیین گام برداریم.
۱ اردیبهشت ۱۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۲
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید