خانه / نمایش جزییات خبر

تشییع پیکر پاک دو شهید گمنام در دامغان

تشییع پیکر پاک دو شهید گمنام در دامغان
مدیر کل بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان سمنان گفت: شهرستان دامغان در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) میزبان تشییع و خاکسپاری دو شهید گمنام خواهد بود.
به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام ،سرهنگ پاسدار حسینعلی احسانی در گفتگویی اظهار داشت: مردم شهید پرور و ولایتمدار دامغان امسال در سالروز شهادت حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا(س) این افتخار را خواهند داشت که در روز یکشنبه 25 فروردین میزبان دو لاله گمنام و زائر کربلای حسینی دوران 8 سال دفاع مقدس باشند.
وی خاطر نشان ساخت: آئین تشییع و خاکسپاری شهدای گمنام در شهر شهید پرور و ولایت مدار دامغان همزمان با چند استان و شهرهای دیگر کشور برگزار خواهد شد.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس استان سمنان یادآور شد: پس از تشییع دو شهید گمنام در شهر دامغان آیین خاکسپاری این شهیدان والامقام در انشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان انجام می گیرد.
احسانی افزود: در سالروز شهادت دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) بوی شهید و شهادت و دوران 8 سال دفاع مقدس در شهرستان دامغان پیچیده خواهد شد و مردم این شهرستان یک بار دیگر با امام و شهدای خود تجدید بیعت و یاد و خاطره آنان را گرامی خواهند داشت.
وی با اشاره به اینکه در استان سمنان 111 شهید گمنام دفن هستند افزود: مردم شهرستان دامغان در طول دوران 8 سال دفاع مقدس با تقدیم 584 شهید دین خود را به انقلاب و اسلام ادا کردند.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس استان سمنان در خاتمه تصریح کرد: همه ما وظیفه داریم یاد و خاطره شهدا را گرامی بداریم و راه و روش آنان را ادامه دهیم تا در قیامت شرمنده ایشان نباشیم.
۱۹ فروردین ۱۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۲
(amin)اشک یخ
۱۳۹۲/۰۲/۰۱ Iran
5
0
0

اللهم ارزقنا توفیق شهادة فی سبیلک این پلاک و استخوان از من به صف جا مانده است نقطه پرواز سرخى بود، آنجا مانده است من خودم از شوق می ‏رفتم تنم افتاده بود در مقام وصل فهمیدم که سرجا مانده است بى نشانى را خود من خواستم باور کنید نام گمنامى اگر دیدید تنها مانده است من رفیقى داشتم همسنگرم جانباز شد دست‏هایش یادگارى پیش مولا مانده است آن بسیجى هم که معبر را برایم باز کرد دیدمش آن روز در تشییع بی ‏پا مانده است یادتان باشد سلاح و کوله و فانسقه‏ام زیر نور ماه سرخ ، از بهر فردا مانده است پاسداریدش مبادا غفلتى خاکسترى گیرد عزمى را که آن از راز زهرا (س) مانده است یاحق


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید