خانه / نمایش جزییات خبر

2 شهید گمنام میهمان دانشگاه ‌آزاد جیرفت می‌شوند

2 شهید گمنام میهمان دانشگاه ‌آزاد جیرفت می‌شوند
مدیرکل بنیاد حفظ آثار کرمان گفت: همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) پیکرهای مطهر 6 شهید تازه تفحص شده در این استان تشییع می‌شوند.

به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام ، محمدمهدی ابوالحسنی در گفت‌وگویی اظهار داشت: 25 فروردین ماه سال جاری همزمان با شهادت حضرت زهرا (س) پیکرهای مطهر 176 شهید تازه تفحص شده در 29 استان کشور از جمله کرمان تشییع و به خاک سپرده می‌شوند.
وی با بیان اینکه از این تعداد شهید تفحص شده شش شهید در استان کرمان تشییع و به خاک سپرده خواهد شد، تصریح کرد: چهار شهید گمنام در شهرستان های ریگان و فهرج تشییع، و دو شهید گمنام دیگر نیز در دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان جیرفت خاکسپاری می‌شوند.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان گفت: تا کنون استان کرمان میزبان 146 شهید گمنام بوده است که از این تعداد 13 شهید در دانشگاها حضور دارند، به طوری که دانشگاه آزاد میزبان پنج شهید، دانشگاه شهید باهنر میزبان پنج شهید و دانشگاه ولی عصر رفسنجان میزبان سه شهید است و همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) دو شهید گمنام نیز در دانشگاه آزاد جیرفت آرام می‌گیرند.
لازم به ذکر است، 176 شهید گمنام تازه تفحص شده در عملیات‌های محرم، والفجر مقدماتی، والفجر 1، والفجر 8، خیبر، بدر، کربلای 9 و تک دشمن انتهای جنگ به شهادت رسیده اند.
خاطرنشان می شود، ‌اوایل سال گذشته و در منطقه فاو پیکر مطهر شهیدی تفحص شد که به دلیل نبود آثار‌ ‌و نشانه‌ای‌‌ در زمره شهدای گمنام قرار گرفت و ‌پنجم اردیبهشت ماه سال گذشته در چنین ایامی همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، دانشگاه علوم پزشکی کرمان میزبان این شهید دوران دفاع مقدس گردید؛ ‌‌هنوز تقویم سال ‌91 به پایان نرسیده‌ بود که این شهید گمنام به عنوان شهید ‌حمید ادیبی‌ نام ‌گرفت.

۱۸ فروردین ۱۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۲
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید