خانه / نمایش جزییات خبر

فضای مازندران با حضور دو شهید گمنام عطرآگین می شود

فضای مازندران با حضور دو شهید گمنام عطرآگین می شود
همزمان با روز شهادت بانوی بی نشان حضرت فاطمه زهرا (س) استان شهیدپرور مازندران میزبان دو شهید گمنام دفاع مقدس است.
به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام ،  همزمان با روز شهادت بانوی بی نشان حضرت فاطمه زهرا (س) استان شهیدپرور مازندران میزبان دو شهید گمنام دفاع مقدس است.
با سفر کبوتران آسمانی به شهرهای استان مازندران ، بار دیگر عطر و بوی جهاد و شهادت در این دیار پراکنده خواهد شد.
محسن زارعی شهدای گمنام را همانند آیه‌های نور دانست و گفت: در چنین شرایطی که دشمن با هر چه در اختیار دارد کشور ما را مورد هجمه قرار داده یاد شهیدان غبار فراموشی را از دل‌ها می‌زداید و خاطره ایثارگری‌های دوران دفاع مقدس را برایمان به ارمغان می‌آورد.
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس تصریح کرد: این دو شهید بزرگوار هفته آینده در شهر بابل تشییع و در دانشگاه آزاد بابل به خاک سپرده می‌شوند.
زارعی از برپایی شب وداع با دو شهید گمنام دفاع مقدس در شهرهای بابل و ساری خبر داد و گفت: شب وداع دو شهید گمنام در ساری عصر روز جمعه برگزار می‌شود.
وی در ادامه تعداد شهدای گمنام که در خاک مازندران آرام گرفتند را 200 شهید اعلام کرد و گفت: این شهدا در 65 نقطه استان مازندران دفن شدند.
زارعی در بخش دیگری از سخنانش از شهدا به عنوان اسوه‌های بصیرت، شهادت‌طلبی، ولایتمداری و عمل به‌ موقع در تمام قرن‌ها و اعصار یاد کرد و ادامه داد: رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس به جهانیان ثابت کردند که این ملت همیشه بیدار و آگاه، در دفاع از آرمان‌های انقلاب و حراست از حریم ولایت آماده جانفشانی هستند.
وی با اشاره به اهمیت شهادت در دین مبین اسلام تصریح کرد: شهید نزد خداوند متعال از جایگاه والایی برخوردار است و از این رو می‌توان گفت شهدا به حق زنده‌اند.
زارعی اذعان داشت: ایثار شهدا و ایثارگران مسیر ملت ایران و تاریخ بشریت را تغییر داد و امروز اگر بخواهیم آرمان‌های امام(ره) و انقلاب اسلامی ملت ایران حفظ شود و در عرصه‌های مختلف پیشرفت کنیم، نیازمند حفظ روحیه ایثارگری هستیم.
وی خون شهدا را ضامن اقتدار و سربلندی ایران اسلامی برشمرد و اضافه کرد: شهدا رفتند و در خون خود بر خاک این سرزمین مقدس غلطیدند تا ما از فراز صراط ولایت بر خاک غفلت و جهالت نیفتیم و در راه اعتلا و صدور پیام انقلاب امام تلاش کنیم.
 
۱۸ فروردین ۱۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۲
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید