خانه / نمایش جزییات خبر

تدفین 2 شهید گمنام در آبیک

تدفین 2 شهید گمنام در آبیک
فرمانده سپاه ناحیه شهرستان آبیک از تشییع و تدفین پیکر دو شهید گمنام دفاع مقدس همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در 25 فروردین ماه جاری در این شهرستان خبر داد.
به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام ، رضا اسفندیاری در گفت وگویی اظهار داشت: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته، پیکر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس که به تازگی از شلمچه تفحص شده، در روز شنبه 24 فروردین مورد استقبال مردم شریف شهر آبیک قرار می‌گیرد که در شب همان روز، مراسم وداع با شهدا برگزار خواهد شد و در روز یکشنبه 25 فروردین پیکر دو شهید گمنام در بوستان شهید رجایی شهر آبیک تدفین و به خاک سپرده می‌شود.
وی از تعامل و همکاری شورای اسلامی شهر آبیک و شهرداری در راستای تحقق اهداف ستاد یادواره شهدای شهرستان آبیک قدردانی کرد و ادامه داد: امیدواریم المان شهدای گمنام در آینده‌ نزدیک از سوی شهرداری با ظرافت خاص و در شأن شهدا و آبرومندانه تهیه و نصب شود تا جایگاه شهدا هم حفظ شود.
این مسئول خاطرنشان کرد: شهدا به اندازه کافی مظلوم هستند، بنابراین المان شهدای گمنام باید به طور جدی در دستور کار شهرداری قرار بگیرد تا در اسرع وقت نصب شود که این نوعی خدمت‌رسانی به شهداست.
فرمانده سپاه ناحیه شهرستان آبیک تصریح کرد: فضای شهر آبیک با نفس مسیحایی شهدای گمنام عطرآگین شده و می‌تواند در هدایت آحاد جامعه به سمت معنویت بسیار تأثیرگذار باشند.
اسفندیاری اضافه کرد: شهدا از چنان مقام والایی برخوردار هستند که طبق آیات الهی زنده هستند و در نزد خدای متعال روزی می‌خورند که مردم باید با تأسی از این شهدای عزیز در راستای خودسازی و تقویت اعتقادات دینی خود گام بردارند.
وی عنوان کرد: وجود شهدای گمنام سبب می‌شود تا بتوانیم در مقابله با جنگ نرم گام برداشته و با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین مردم به ویژه جوانان، با توطئه‌ها و تهدیدات دشمنان مقابله کنیم.
این مسئول در پایان بیان کرد: برای برگزاری بهتر مراسم استقبال و تشییع دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس، جلساتی را با مسئولان شهرستان آبیک خواهیم داشت تا برنامه‌ها در خور و شأن شهدا باشد؛ گرچه مردم آبیک در مراسم تشییع و تدفین شهدای گمنام مانند همیشه حضوری پررنگ و گسترده خواهند داشت.
۱۴ فروردین ۱۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۲
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید