خانه / نمایش جزییات خبر

تشییع پیکر 133 شهید تفحص شده در ایام فاطمیه /انتقال دستگاه‌های تفحص به عراق با مشکل مواجه است

تشییع پیکر 133 شهید تفحص شده در ایام فاطمیه /انتقال دستگاه‌های تفحص به عراق با مشکل مواجه است
رئیس کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: پیکر پاک 133 شهید دفاع مقدس که امروز وارد کشور شد در ایام فاطمیه دوم تشییع خواهد شد.
به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام ، سید محمد باقرزاده  در گفت‌وگویی اظهار کرد:  پیکر 133 شهید دفاع مقدس کشورمان با هماهنگی‌های انجام شده از طریق مرز شلمچه وارد ایران اسلامی شد.
وی افزود: این 133 شهید گلگون کفن در عملیات‌های والفجر هشت، خیبر، تک دشمن در مجنون و عملیات رمضان به شهادت رسیدند.
رئیس کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه در خصوص مناطق کشف شده پیکر شهدا ادامه داد: پیکر‌های مطهر این شهدا در تفحص گروه‌های جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در مناطق عملیاتی همچون فاو، مجنون، رمضان و بخش‌هایی از شرق دجله کشف شده است.
باقرزاده خاطرنشان‌کرد: این 133 شهید در تفحص‌هایی که در مدت زمان یک ماه اخیر انجام شده است کشف شده‌اند.همزمان با ورود شهدای کشورمان، اجساد 20 سرباز کشته شده عراقی نیز امروز تحویل مقامات این کشور شد.
رئیس کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص آیین تشییع و تدفین پیکر شهدا نیز ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها قرار است در ایام فاطمیه دوم برنامه تشییع شهدا و به خاک سپاری آنها در اغلب نقاط کشور انجام شود.
باقرزاده تصریح کرد: پس از شناسایی شهدای شاخص و شهدایی که هویت آنها مشخص است و همچنین شهدای گمنام در خصوص محل تدفین برنامه‌ریزی خواهد شد.
* انتقال دستگاه‌های تفحص به عراق با مشکل مواجه شده است
وی در ادامه از وجود مشکل در زمینه انتقال دستگاه‌های مهندسی تفحص به عراق نیز خبر داد و افزود: به دلیل موانع مقامات عراقی برای انتقال دستگاه‌های مهندسی برای اجرای عملیات تفحص شهدا در خاک این کشور با مشکل مواجه شده‌ایم.
باقرزاده خاطرنشان‌کرد: با وجود توافقات مناسبی که در سال‌های اخیر با مقامات عراقی در زمینه انتقال دستگاه‌های مهندسی برای کار کاوش پیکرهای مطهر شهدا انجام شده است به دلیل عدم همکاری برخی مسئولان منطقه مرزی عراق این امر تاکنون محقق نشده است.
رئیس کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: امیدورایم با رفع این مشکل امکان ورود دستگاه‌های مهندسی و تفحص شهدا به عراق فراهم شده و با امکانات بهتر و بیشتری عملیات تفحص انجام شود.
۲۶ اسفند ۱۳۹۱
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۱
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید