خانه / نمایش جزییات خبر

یادمان شهدای گمنام در دانشگاه زنجان احداث می‌شود

یادمان شهدای گمنام در دانشگاه زنجان احداث می‌شود
مدیر پروژه های عمرانی دانشگاه زنجان از اتمام طرح یادمان شهدای گمنام دانشگاه تا 4 ماه آینده خبر داد.

به گزارش شبکه خبر دانشجو، دکتر مقیمی گفت: کلیات طرح یادمان ماندگار دو شهید گمنام دانشگاه زنجان به اتمام رسیده و هم اکنون در شرف احداث است.

وی با بیان اینکه مراحل برآورد مالی این طرح تا پایان تیر ماه جاری مشخص می شود، اظهار داشت: پیش بینی می شود این طرح حدود 3 تا 4 ماه کاری به طول انجامد.

مدیر پروژه های عمرانی دانشگاه زنجان افزود: در ساخت و ساز این یادمان از ارزش های خاص هنر معماری اسلامی- ایرانی که متفاوت از هر ساخت و سازی است استفاده خواهد شد.

مقیمی تصریح کرد: پیش بینی زمان احداث این طرح،  به احتیاط و طمانینه نیاز دارد.

وی ادامه داد: به دلیل اهمیت زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت و یاد و خاطره شهدا، در اجرای این طرح از معماری خاص ایرانی - اسلامی استفاده می شود.

مدیر پروژه های عمرانی دانشگاه زنجان با بیان اینکه این طرح به صورت بنای چهار طاقی است که در سنت های ایرانی - اسلامی سابقه طولانی دارد، اظهار داشت: نوع فرم این یادمان نیز متعلق به خانواده ها و آرامگاه های ایرانی است.

مقیمی محل احداث این طرح را محور ورودی مسجد دانشگاه عنوان کرد که این محور را در موقعیت ویژه ای قرار می دهد.

وی با اشاره به کف سازی ویژه این طرح که آن را از محوطه اطراف دانشگاه جدا می کند، تصریح کرد: محوطه این یادمان با ابعاد مربعی شکل 17 در 17 متر ساخته می شود که مقبره حدود 50 و 60 سانتیمتری آن از اطراف خود بالاتر خواهد بود.

مدیر پروژه های عمرانی دانشگاه زنجان نورپردازی های پیش بینی شده این طرح را از مزیت های آن برشمرد و افزود: در اطراف مقبره نیز سکوهای ویژه ای برای تجمع دانشجویان برای انجام مراسم هایی مانند زیارت پیش بینی شده است.

مقیمی ارتفاع این طرح را حدود 10 متر عنوان کرد و بیان داشت: این ارتفاع به گونه ای احداث خواهد شد که از گنبد مسجد دانشگاه بالاتر نشود.

وی همچنین با اشاره به اینکه در اجرای این طرح ارگان هایی مانند بنیاد شهید، ستاد حفظ آثار، استانداری و سپاه استان سهیم هستند، اظهار داشت: با توجه به اینکه میزبان و مجری طرح، خود دانشگاه زنجان است، کل اعتبار این طرح نیز توسط دانشگاه تامین شود.

لازم به ذکر است، پیکر پاک دو شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس 27 اردیبهشت ماه امسال همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا(س) در دانشگاه زنجان تشییع و تدفین شد.

۱۳ تیر ۱۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۸۹
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید