خانه / نمایش جزییات خبر

شهدای گمنام منشأ آثار و برکات در حرکتها و خیزشهای الهی

شهدای گمنام منشأ آثار و برکات در حرکتها و خیزشهای الهی
هنگامی که مبدأ و محور حرکت کار عظیم معنوی اردوهای جهادی، با عهد پیمان و توسل به شهدای گمنام قرار گیرد، کار جهادی آثار و برکات فراوانی برای جهادگران خواهد داشت.
اردوهای جهادی آغاز یک هجرت هستند و یا تمرینی برای یک هجرت بزرگتر، هجرت از سنگینیها، عادات و تعلقات. «المهاجر من هجر السیئات»؛ مهاجر کسی است که از بدیها جدا شود و هجرت کند.
هنگامی که مبدأ و محور حرکت این کار عظیم معنوی یعنی اردوهای جهادی، با عهد پیمان و توسل به شهدای گمنام قرار گیرد، کار جهادی آثار و برکات فراوانی برای جهادگران خواهد داشت. 
شهدای گمنام منشأ فیض شهادت و لقای الهی هستند. به تعبیر حضرت آیت الله جوادی آملی: « شهیدان، مورد تجلیل اولیای الهی اند و آرامگاه آنان مهد پروش انسان های وارسته است. ذات اقدس الهی در قرآن فرمود: زمین پاک، میوه خوب به بار می آورد؛ والبلد الطیب یخرج نباته بإذن ربه، سرزمینی که شهدا را در خود جای داده، زمینه پرورش انسانهای پاک است؛ انسانهایی که آرزو دارند: ای کاش با شهدا بودند و به فوز شهادت نائل می شدند؛ یا لیتنا کنّا معکم فأفوز فوزاً عظیماً ...»
و طبق آیه قرآن: «والذین هاجروا فی سبیل‌الله ثم قتلوا او ماتوا لیرزقنهم الله رزقا حسنا و ان‌الله لهو خیر الرازقین.
و آنان که در راه خدا از وطن هجرت گزیده و در این راه کشته شده یا مرگ‌شان فرا می‌رسد. البته خدا رزق و روزی نیکویی نصیب‌شان می‌گرداند، که همانا خداوند بهترین روزی ‌دهندگان است.» 
بنابراین شهدای گمنام و حرم شریفشان، بستری است که می تواند فیض شهادت را برای انسانهایی با انگیزه جهاد فی سبیل الله فراهم نماید. 
شهدای گمنام محور تحولات و رویش ها هستند. استاد اخلاق،حجت الاسلام و المسلمین صدیقی در این باره می فرمایند:
« شهید جلوه خداست و هرجا نزول اجلال کند، آنجا رویش دارد و آباد می‌شود؛ حضور شهدا در هر جایی سبب تجدید خاطره روزهای حماسی یک ملت هدف‌دار و ولایی بوده است؛ در حقیقت شهدا آموزگار جوانان و نسل‌ها و حضور آنها اثر تکوینی دارد. محل تدفین شهدای گمنام تجلی نور خدا و محل اجابت دعاست زیرا شهدا شفیع و واسطه بین ما و خداوند و اولیاء الهی هستند و شهدا هر جا که باشند، آنجا محل قیام، خیزش، حرکت ولایی و انقلابی است و پرچم امیرالمؤمنین (ع)، سید‌الشهداء (ع) و ولایت در آنجا برافرشته شده است و خود شهید پرچم حیات و حماسه است.»
***
دانشجویان جهادی دانشگاه امیر کبیر، اردوی جهادی امسال خود را از محل حرم مطهر شهدای گمنام دانشگاه با حضور قدیانی رئیس سازمان بسیج دانشجویی و همچنین سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین آغاز نمودند.

تجدید میثاق با شهدای گمنام برای شروع اردوهای جهادی کشور

در این مراسم سردار نقدی با بیان اینکه با اعزام دانشجویان جهادی دانشگاه امیر کبیر به مناطق محروم، حرکت جهادی بسیج سازندگی در سال 89 آغاز می شود، گفت: این حرکت دانشجویان ادامه دهنده راه شهدا است. شهدایی که نشان دادند ارزشهای اسلامی را بالاتر از ارزش های مادی و ثروت های دنیوی می دانند و دانشجویان نیز با خدمت به محرومین این گونه راه شهدا را ادامه می دهند.
***
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد، اردوی جهادی خود را با نام «شهدای گمنام» در استان کهگیلویه و بویر احمد برگزار می نماید تا با الهام از شهدا و مکتب و آرمان آنان، کار جهادی خود را در مناطق محروم گمنام گونه انجام دهد.

 شهدای گمنام محور اردوی جهادی
۱۳ تیر ۱۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۸۹
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید