خانه / نمایش جزییات خبر

گرامیداشت شهدای گمنام دانشگاه قم برگزار شد

گرامیداشت شهدای گمنام دانشگاه قم برگزار شد
مراسم گرامیداشت اربعین خاکسپاری دو شهید گمنام در دانشگاه قم یک شنبه شب در مسجد الغدیر این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام ، در این مراسم که با حضور دانشجویان دانشگاه قم، مسئولان این دانشگاه و تنی چند از خانواده شهدا برگزار شد، یکی از فرماندهان دفاع مقدس مهم ترین درس شهدا برای جوانان را ولایت مداری عنوان کرد.
سردارˈحسن کریمیˈ افزود:شهدا با تکیه بر آموزه های دینی و اعتقاد راسخ به انقلاب اسلامی قیام کردند و ولایت مداری آن ها نسبت به امام راحل باید برای ما الگو باشد.
وی ابراز داشت: توسل به ائمه(ع) و لبیک به دعوت امام (ره) عامل پیروزی های ما در دفاع مقدس و بر هم زدن معادلات دشمن بعثی بود.
وی گفت: دانشگاهیان امروز وظیفه جهاد در سنگرهای علمی را بر عهده دارند تا بتوانیم با این کار پاسداشت خون 240 هزار شهید این مملکت را داشته باشیم.
کریمی ادامه داد:دفاع از ولایت فقیه و نظام اسلامی وظیفه سنگینی است که دانشگاهیان باید با جهاد علمی خود پرچم انقلاب را به دست صاحب اصلی آن برسانند.
یکی از خطبای برجسته کشور نیز در این مراسم گفت: به واسطه حضور شهدا در دانشگاه ها نور معنویت در این فضای علمی افزایش می یابد و جوانان با آموزه های فرهنگ جهاد و شهادت بیشتر آشنا می شوند.
حجت الاسلام ˈاحمد پناهیانˈ افزود:رشادت های شهدا باید انگیزه ای مضاعف به ما در مقابله با دشمنان داده و خوی استکبار ستیزی در بین دانشجویان و جوانان را تقویت کند.
وی بیان داشت:فراموش کردن شهدا گناه بزرگی است و با فراموش کردن آن بزرگان از حمایت معنوی آن ها محروم خواهیم شد.
در این مراسم هم چنین از خانواده پنج شهید دوران دفاع مقدس تجلیل به عمل آمد.

۳۰ بهمن ۱۳۹۱
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۱
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید