خانه / نمایش جزییات خبر

اربعین شهدای گمنام در پارس جنوبی برگزار شد

اربعین شهدای گمنام در پارس جنوبی برگزار شد
آیین اربعین شهدای گمنام عسلویه با حضور جمع کثیری از مردم و مسئولان در منطقه پارس جنوبی برگزار شد.
به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام ، استاد حوزه و دانشگاه در آیین اربعین شهدای گمنام در مقبرةالشهداء منطقه ویژه پارس جنوبی اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران با خون هزاران شهید به دست آمده و باید پاسدار خون شهدا باشیم.
حجت‌الاسلام محمد ماندگاری با بیان برخی از ویژگی‌های والای شهدا گفت: شهدا با استقبال از شهادت درس بزرگی به بشریت دادند و آن درس، درس آزادگی است، درسی که تمامی نسل‌ها باید آن را سرلوحه خود قرار دهند.
وی افزود: شهدا چشمشان به تمامی احوالات ظاهری و باطنی دنیا باز شده و این بزرگترین سعادت و نعمتی است که از سوی خداوند به عنوان پاداش به شهدا اهدا شده است.
این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: بعضاً برخی مشکلات ظرفیت‌ساز است و در نتیجه تحمل برخی مشکلات انسان به درجه‌ای از صبر و شکیبایی می‌رسد که همان تحقق وعده الهی درباره صابرین بوده است.
ماندگاری با اشاره به نقش ولایت در سعادت انسان بیان کرد: کلید سعادت ولایت است و این ولایت همان ولایت الهی، ولایت رسول(ص)، ولایت قرآن و عترت است و هرکس می‌خواهد به مقامی برسد و چشمانش به تمامی حالات ظاهری و باطنی دنیا باز شود، باید مسیر ولایت را انتخاب کند.
وی عنوان کرد: شهدا در این مسیر بهترین را انتخاب کرده‌اند و بهترین مسیر را برای ما نیز مشخص کرده‌اند؛ آنها با انتخاب مسیر ولایت توانسته‌اند به کلید سعادت دست پیدا کنند و در بهشت خصوصی خداوند سکنی گزینند.
امام جمعه عسلویه نیز گفت: تجلیل از نام و مقام شهید، موجب ایجاد روحیه در جامعه می‌شود و می‌تواند گره‌گشای مشکلات متعددی باشد.
حجت‌الاسلام سیدعلی هاشمی‌نژاد به تشریح منزلت، مقام و جایگاه شهیدان پرداخت و افزود: باید یاد و نام شهدای عزیز را گرامی بداریم.

 

۱۷ بهمن ۱۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۱
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید