خانه / نمایش جزییات خبر

وجود مرقد شهدای گمنام در مراکز علمی موجب تعالی روحی دانشجویان می شود

وجود مرقد شهدای گمنام در مراکز علمی موجب تعالی روحی دانشجویان می شود
معاون سیاسی، امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: وجود مرقد مطهر و نورانی شهدای گمنام در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی موجب تحولات روحی و تعالی معنوی و اخلاقی دانشجویان و نسل امروز خواهد شد.

به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام ، ˈغلامعلی رضوانیˈ روز یکشنبه در آیین معنوی تجدید پیمان دانشجویان و استادان دانشگاه یاسوج با شهدای گمنام مدفون در این مرکز علمی گفت: وجود مرقد مطهر شهدای گمنام در دانشگاه ها یکی از اساسی ترین و مترقی ترین تحولات بنیادی در سال های اخیر بوده است.
وی با اشاره به اینکه نسل جوان به طور دائم در حال تحول، نشاط و شادابی است، بیان کرد: فضای معنوی و معطر شهید بهترین الگو و نماد برای برقراری پیوند بین نسل امروز با ارزش ها و فرهنگ اصیل شهادت است.
رضوانی اظهار کرد: شهیدی که با تمام وجود از ناموس، ارزش های ناب نظام و انقلاب، هویت ملی و تمامیت ارضی دفاع کرده و جان خود را در این راه فدا کرده اکنون می تواند بهترین، باارج ترین و ارزشمندترین مدل تربیتی برای نسل جوان و دانشگاهی باشد.
وی آرمان خواهی، استقلال طلبی، تحول آفرینی و بصیرت سیاسی و فرهنگی را از ویژگی های بارز دانشجوی فعال و بانشاط امروز دانست و عنوان کرد: تمام این شاخص ها و ویژگی ها در وجود شهدا متجلی است.
رضوانی ابراز داشت: شهدا در حقیقت برگزیدگان نسل خود بودند و اصلی ترین پیام آنان برای نسل امروز پیمودن راه عزت، آزادی، سعادت و سربلندی دنیا و آخرت بود.
وی بر ضرورت ساماندهی قبور شهدای گمنام در دانشگاه یاسوج تاکید کرد و افزود: تامین اعتبار لازم در این راستا پیش بینی شده است.
رضوانی با بیان اینکه عملیات اجرایی جاده دسترسی و ساماندهی قبور شهدای گمنام دانشگاه یاسوج از اوایل سال 92 با همکاری مسوولان این دانشگاه آغاز می شود، گفت: قبور مطهر شهدای گمنام به مثابه یک مرکز فرهنگی و دینی نه تنها برای دانشجویان بلکه برای آحاد مختلف مردم و عاشقان و دلسوختگان خط سرخ شهادت خواهد بود.

۱۶ بهمن ۱۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۱
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید