خانه / نمایش جزییات خبر

غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدای گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی اراک

غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدای گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی اراک
در آستانه فرا رسیدن ایام مبارک دهه فجر انقلاب اسلامی، آیین غبارروبی و عطرافشانی مرقد مطهر سه تن از شهدای گمنام دفاع مقدس در شهرک دانشگاهی امیرکبیر دانشگاه آزاد اسلامی اراک، با حضور دکتر ملک‌سلیمانی رئیس منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی و سرپرست واحد اراک،سردار قاسمی مدیر کل پدافند غیر عامل استان مرکزی و جمعی از مسئولان استان مرکزی، معاونین،اساتید،کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی اراک برگزار شد.

به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام ، در این مراسم ملک سلیمانی رئیس منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی و سرپرست واحد اراک، ضمن تبریک میلاد باسعادت پیامبر اکرم (ص)و امام‌جعفر صادق (ع) وگرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر گفت: ایام پربرکت دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی، یادآور روزهای سخت مقابله نهضت امام خمینی(ره) با نظام ستم‌شاهی و رژیم طاغوت است که با ایثار و فداکاری‌های مردم به پیروزی رسید .
همچنین در ادامه این مراسم سردار نورخدا قاسمی مدیر کل پدافند غیر عامل استان مرکزی نیز طی سخنانی ضمن گرامیداشت یاد شهدا و امام راحل گفت:غبارروبی مزار شهدا در واقع خانه‌تکانی و آراستگی وجود خود ماست و باعث زنده نگهداشتن یاد،نام و خاطره شهدا در روح و جان ما می‌شود.
وی با ابراز خرسندی از برگزاری این مراسم افزود:همان طور که جسم انسان به تغذیه و طبیب محتاج است روح انسان نیز نیازمند تغذیه و مراقبت است و غذای روح و تقویت‌کننده ذهن انسان یاد خدا و اولیای آن و تسکین دهنده آلام و آرامش‌دهنده قلب‌ها توسل به ائمه اطهار(ع) و شهدا است.
قاسمی با ذکر جملاتی از شهید آوینی بیان کرد:شهدا با خداوند معامله کرده‌اند و یاد و خاطره شهدا و ایثارگری‌های آنان در افکار امت ایران ماندگار و جاودانه گشته است.
شایان ذکر است در پایان این مراسم حاضرین با اهداء گل و قرائت فاتحه، یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشته و ضمن تجدید میثاق با ساحت مقدس شهدای گمنام در شهرک دانشگاهی امیرکبیر با آرمانهای حضرت امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری و شهدا ادای احترام کردند.

۱۴ بهمن ۱۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۱
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید