خانه / نمایش جزییات خبر

قبورشهدای گمنام مصلی بندرعباس به پارک موزه دفاع مقدس منتقل می شود

قبورشهدای گمنام مصلی بندرعباس به پارک موزه دفاع مقدس منتقل می شود
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس هرمزگان گفت: قبورشهدای گمنام از مصلی بندرعباس به محل جدید پارک موزه دفاع مقدس (یادمان شهدای ایرباس) منتقل می شوند.

به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام ، سرهنگ پاسدارمحمد دهقان دوشنبه در گفت وگویی اظهارکرد: دراین راستا زمینه جابجایی قبور هشت شهید گمنام از محل فعلی مصلی قدس به ضلع غربی بوستان ولایت و مرکز فرهنگی هنری دفاع مقدس در ساحل غربی شهر بندرعباس فراهم شده است.
وی اضافه کرد: این جابجایی بدون هر گونه نبش قبر، تنها با انجام عملیات قالب برداری خاک و محتویات آن با استفاده از دستگاههای سنگین جابجا می شود.
به گفته این منبع کارجابجایی و انتقال هشت شهید گمنام شهر بندرعباس به محل جدید طی آیینی با شکوه و با حضور مردم قهرمان پروراین شهرستان هفته آینده انجام خواهد شد.
سرهنگ دهقان ازاداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس هرمزگان بعنوان متولی شهدای گمنام نام برد و افزود: با توجه به طرح توسعه مصلی بندرعباس و محدودیت تردد برای زیارت چاره جز جابجایی قبور مطهر شهدا نداشتیم.
در اطلاعات منتشره آمده است بنا به دلایلی از جمله طرح های توسعه ای با قبر شهدای گمنام در امام زاده ها، مصلاها، میادین شهرهای بزرگ و حتی روستاها و همچنین دانشگاه پیام نور موافقت نمی شود.
وی با بیان اینکه فردی دلسوز تر از سردار سید محمد باقرزاده فرمانده کمیته جست وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح دراین زمینه نداریم ابراز داشت: با توجه به مستندات و پیگیری های بعمل آمده نامبرده نیز خواستار تسریع در جابجایی محل دفن شهدای گمنام مصلی بندرعباس به محل جدید شده است.
مدیرکل حفظ آثار و نشرارزشهای دفاع مقدس هرمزگان از محل در نظرگرفته شده برای جابجایی شهدای گمنام مصلای بندرعباس بعنوان بهترین انتخاب نام برد و در تایید گفته های خود به مرکز بزرگ فرهنگی و هنری دفاع مقدس، یادمان شهدای ایرباس و هم جواری با بوستان ساحلی ولایت اشاره کرد.
این مقام مسوول با تاکید بر ترویج فرهنگ جهاد و شهادت ابراز داشت: در محل جدید یعنی پارک موزه دفاع مقدس، اقشار مختلف مردم بیشتر و بهتر می توانند از قبور شهدای گمنام بازدید داشته باشند.
این درحالی است که مدیر روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس هرمزگان نیز با بیان اینکه جابجایی شهدای گمنان واژه غریبی نیست اظهار کرد: بنا به دلایلی در شهرستان قروه از توابع کردستان و حتی مصلی اهواز نیز این جابجایی صورت گرفته است.
در اطلاعات منتشره آمده آمار شهدای گمنام دفن شده در شهرستانهای استان هرمزگان 100 شهید ذکر شده که هشت نفر از آنان در مصلی در دست احداث شهر بندرعباس آرمیده اند.
این درحالی است که یادمان شهدای گمنام نیز در شهرستانهای جاسک، پارسیان، هرمز، چارک درحال احداث است که تعدادی از انها نیز افتتاح شده است.

۱۹ دی ۱۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۱
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید