خانه / نمایش جزییات خبر

یادواره شهدای گمنام در شهرستان نیکشهر برگزار شد

یادواره شهدای گمنام در شهرستان نیکشهر برگزار شد
یادواره شهدای گمنام نیکشهر به مناسبت سالروز عملیات کربلای 5 در جوار بارگاه ملکوتی شهدای گمنام در مسجد جامع الزهرا (س) این شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام ، فرماندار نیکشهر روز دوشنبه در این یادواره با تشریح جایگاه عظیم شهدا و خانواده های محترم آنان گفت: شهرستان نیکشهر مفتخر به میزبانی سه شهید گمنام عملیات کربلای پنج از پنج شهید گمنام خفته در مسجد جامع الزهرا (س) است.
صاحب گل صالحیˈ هدف از برگزاری این یادواره را گرامیداشت یاد شهدای عملیات کربلای 5 ذکر کرد.
وی با اشاره به دستاورد های عملیات کربلای 5 که با رمز یا زهرا (س) آغاز شد، بیان کرد: رزمندگان سپاه اسلام برای آزاد سازی مناطق تحت اشغال و دفع تجاوز دشمن و به منظور دست یابی به اهداف والای خود در تاریخ 19 دی ماه 1365 اقدام به انجام عملیات کربلای پنج با رمز مبارک یازهرا(ع) در منطقه شلمچه و شرق بصره کردند.
وی بر حرکت در مسیر ولایت و پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب تاکید کرد و گفت: امت مسلمان ایران باید همواره فرمایش معمار کبیر انقلاب را که فرمودند ˈپشتیبان ولایت فقیه باشید تا به این مملکت آسیبی نرسدˈ سرلوحه و الگو قرار دهند و حامی و پشتیبان ولایت و پیرو راه رهبر معظم انقلاب باشند.
فرماندار نیکشهر با تشریح اهداف عملیات کربلای 5 اظهار داشت: منطقه شلمچه به لحاظ اهمیت سیاسی و نظامی، به عنوان یکی از معابر اصلی شهر بصره، همواره در زمره اهداف قوای نظامی جمهوری اسلامی ایران قرار داشت که در صورت تسلط بر این منطقه، جمهوری اسلامی می توانست برتری خود در جنگ را به اثبات برساند که به یاری خدا موفق شد و به اهداف خود رسید.
صالحی از همکاری و همراهی مردم و ریش سفیدان و بزرگان طوایف و قبایل شهرستان نیکشهر با مسوولان نظام جمهوری اسلامی بویژه در حوزه امنیتی تقدیر کرد.
وی با اشاره به نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری، بر حضور موثر و قدرتمند مردم در این صحنه مهم سیاسی تاکید کرد
و گفت: ملت ایران بویژه مردم همیشه در صحنه نیکشهر یک بار دیگر با حضور گسترده در انتخابات حمایت خود را از نظام اسلامی و ولایت فقیه اعلام خواهند کرد.
جانشین مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان نیز در این آیین از حضور خوب مردم و مسوولان در یادواره شهدا تقدیر کرد و گفت: در عملیات کربلای 5 بیش از 80 فروند هواپیما. 700 دستگاه تانک و نفربر، 250 قبضه توپ صحرایی و ضد هوایی، صدها قبضه انواع ادوات نیمه سنگین، 1500 دستگاه خودرو، 400 دستگاه انواع ادوات مهندسی و رزمی و مقادیر زیادی سلاح سبک و مهمات و تجهیزات دشمن منهدم شد.
سرهنگ ˈفضلیˈافزود: در این عملیات 81 تیپ و گردان مستقل دشمن منهدم و 24 تیپ و گردان مستقل نیز آسیب کلی دیدند و تعداد 40 هزار نفر کشته یا زخمی و 270 نفر نیز اسیر شدند.
وی با بیان خاطراتی از دلاوریهای رزمندگان و شهدا در پاسداشت ارزشهای نظام و انقلاب بیان کرد: فصل مشترک وصیت نامه شهدا پشتبانی و حرکت در رکاب ولایت و رهبری است.
امام جمعه شهرستان نیکشهر نیز از برگزارکنندگان یادواره شهدا و حضور پررنگ مردم در این همایش تقدیر کرد و به تشریح تفاوتهای اسلام ناب محمدی (ص) و اسلام امریکایی پرداخت.
حجت الاسلام احمد لطفیان سرگزی با بیان دشمنی غرب و استکبار با اسلام ناب محمدی (ص) و پیامبر عظیم الشان (ص) گفت: دشمنان همواره از اسلام ناب محمدی در هراسند و به همین سبب در تلاش برای جایگزینی اسلام آمریکایی هستند.
وی با تاکید بر پیروی مردم از ولایت و رهبری در راستای رسیدن به سعادت و کمال گفت: بیان جایگاه شهدا و ویژگیهای والای آنان نیاز امروز همه ماست و هرچه داریم از نماز و حرمت و امنیت از برکت خون شهداست.
 

۱۹ دی ۱۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۱
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید