خانه / نمایش جزییات خبر

یادمان وحسینیه شهدای گمنام آمل بهره برداری شد

یادمان وحسینیه شهدای گمنام آمل بهره برداری شد
یادمان شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس و حسینیه لاله های زهرایی شهرستان آمل با حضور استاندار و تعدادی ازمدیران کل دستگاه های اجرایی مازندران مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام، یادمان شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس و حسینیه لاله های زهرایی آمل در محوطه بقعه تاریخی ˈ میر حیدر آملی ˈ در بافت قدیمی این شهر واقع است.
فرماندار آمل روز جمعه در گفت و گویی اظهار داشت: این مکان فرهنگی در مدت یک سال از سوی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران ، شهرداری و سازمان های وابسته و مجمع خیران شهرستان آمل با حدود چهار میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار ساخته شد.
ˈ یداله اکبرزاده ˈ افزود : تاکنون پیکر 31 شهید دوران جنگ تحمیلی و انقلاب اسلامی در آمل دفن شد که به منظور گرامیداشت یاد و خاطره رشادت های آنان ، آئین های متنوع فرهنگی و هنری در محل دفنشان برگزار می شود.
وی ادامه داد : یادمان شهدای گمنام آمل که در فضای درونی حسینه لاله های زهرایی واقع شده ، حدود 500 متر مربع مساحت دارد و از این پس به عنوان یک مکان تاثیرگذار فرهنگی در اختیار برنامه های فرهنگی شهرستان است.
فرماندار آمل همچنین به مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان توصیه کرد تا همایش و نشست های فرهنگی خود را به منظور بهره گیری بیشتر از فرهنگ ایثارگری ، در محل یادمان شهدای گمنام و حسینیه لاله های زهرایی برگزار کنند.
اکبرزاده تمسک به شهدا را سبب بیداری و ترویج روحیه ایثار و شهادت در جامعه دانست و افزود : افراد جامعه هر چه بیشتر به تفکر بسیجی و آرمان های شهدا و انقلاب اسلامی متصل شوند ، کشور بهتر از گزند دشمنان انقلاب مصون خواهد ماند.
وی ، خواستار ترویج و انتقال درست فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به منظور حفظ دستاوردهای نظام اسلامی شد.

۱۷ دی ۱۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۱
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید