خانه / نمایش جزییات خبر

سالروز تدفین شهدای گمنام «روز ملی دانشگاه علوم پزشکی اهواز» نام‌گذاری شود

سالروز تدفین شهدای گمنام «روز ملی دانشگاه علوم پزشکی اهواز» نام‌گذاری شود
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان این‌که سالروز تدفین شهدای گمنام در تاریخ این دانشگاه ارزشمند و گرامی است، گفت: شایسته است این روز به عنوان «روز ملی» این دانشگاه نام‌گذاری شود.
به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام ، دکتر محمدحسین سرمست که در مراسم گرامی‌داشت دهمین سالگرد تدفین شهدای گمنام در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز که امروز(16 دی‌ماه) در تالار شهدای این دانشگاه برگزار شد، سخن می‌گفت، با بیان این‌که هرچه داریم از برکت دفاع مقدس است، اظهار کرد: اقتدار کنونی مسلمانان و کشورهای اسلامی در سراسر جهان نتیجه دفاع مقدس هشت ساله است. هنوز به ارزش هشت سال دفاع مقدس پی نبرده‌ایم و در ذهن بسیاری از دانشجویان، مشکلات و طولانی شدن دوران دفاع مقدس مورد سؤال است. این وظیفه ماست که توانمندی اسلام و انقلاب اسلامی را به نسل جوان و آینده منتقل کنیم.
سرمست ادامه‌ داد: ارزش‌هایی که انقلاب اسلامی با دست خالی رقم زد جز با رهبری امام خمینی(ره) و جانبازی جانبازان و ایثارگری شهدا حاصل نشد. توانمندی فعلی ایران اسلامی نتیجه همان دفاع هشت ساله است. ترس دشمنان از هرگونه حمله نظامی به جمهوری اسلامی ایران به دلیل ایثارگری و شجاعتی است که شهدا نماد آن هستند و وظیفه ما احترام و ارزش‌گذاری به مقام شامخ آنان است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با تاکید بر این‌که این دانشگاه افتخار دارد در همه برنامه‌های فرهنگی نسبت به دیگر دانشگاه‌ها پیشگام باشد، گفت: برای نخستین‌بار و میان دانشگاه‌های دولتی کشور، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز میزبان شهدای گمنام بود. همچنین برگزاری همایش علمی طب رزمی با گرایش رشته‌های جراحی و جنبه‌های مختلف آن با حضور پزشکان و جراحان حاضر در دفاع مقدس و بیان تجربیات پزشکی در جنگ با سابقه سه ساله از جمله فعالیت‌های فرهنگی این دانشگاه است.
وی با تاکید بر این‌که گرامی‌داشت ارزش شهدا و ایثارگران افتخاری برای دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز محسوب می‌شود، خاکسپاری شهدای گمنام در دانشگاه را از بهترین گزینه‌های این تجلیل برشمرد.
۱۷ دی ۱۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۱
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید