خانه / نمایش جزییات خبر

600 نقطه جهت احداث یادمان شهدای گمنام در کشور شناسایی شد

600 نقطه جهت احداث یادمان شهدای گمنام در کشور شناسایی شد
معاون مهندسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس کشور از شناسایی 600 نقطه در مناطق مختلف جهت احداث یادمان شهدای گمنام خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از خبرنگار پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام، محمد علی دانش راد در حاشیه افتتاح یادمان شهدای حمله شیمیایی به شهر سردشت با اشاره به اتمام و بهره برداری از 200 یادمان در قالب اجرای این طرح، افزود: هم اکنون از این تعداد 200 یادمان در دست احداث و مراحل مطالعاتی 200 یادمان نیز در حال انجام است.

وی از اختصاص سالانه 100 میلیارد ریال جهت احداث این یادمانها خبر داد و بیان داشت: این طرح در قالب طرحی پنج ساله در مراکز استانها اجرایی می شود.

معاون مهندسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس کشور تپه نور الشهدای کلکچال در تهران، شهدای گمنام در زاهدان، شیخ تپه ارومیه، ارتفاعات عظیم کرج، کوه سنگی مشهد، ناهارخوران گرگان و بوموسی در جزیره ابوموسی را از جمله این یادمانها بر شمرد و اظهار داشت: امسال جهت احداث یادمانهای شهدای گمنام کشور اختصاص 36 میلیارد ریال اعتبار مصوب شده است.

دانش راد با اشاره به اینکه اعتبار مصوب سال جاری تا کنون در اختیار این نهاد قرار نگرفته است، خواستار توجه و اختصاص اعتبار بیشتر به این حوزه در راستای فرهنگ سازی شد.

تصویر مربوط به مراسم دعا در حرم مطهر شهدای گمنام کوه سنگی مشهد مقدس است.
 

۸ تیر ۱۳۸۹
تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۸۹
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید