خانه / نمایش جزییات خبر

نخستین سالگرد شهدای گمنام کهنوج برگزار شد

نخستین سالگرد شهدای گمنام کهنوج برگزار شد
مسؤول تبلیغات اسلامی کهنوج گفت: شهدای ما در جنگ با عراق به دنبال پیروزی و شهادت نبودند بلکه تنها برای رضای خدا پا به میدان جنگ گذاشتند.
به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام ، مراسم بزرگداشت شهدای گمنام کهنوج با حضور امام جمعه، مسئول تبلیغات اسلامی، فرماندار و مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان کرمان و خانواده های معظم شاهد و ایثارگر و مردم شهید پرور با شکوه خاصی در مصلای بهمن این شهرستان برگزار شد.
 در این مراسم سرهنگ ابوالحسنی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان کرمان طی سخنانی پیرامون یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس گفت: اگر امروز جنگ اتفاق افتد؛ جوانان ما مانند دوران هشت سال دفاع مقدس وارد صحنه می شوند و دلیرانه برای پاسداری از ارزش های انقلاب اسلامی می جنگند تا رسیدن به تمام آرمان های انقلاب اسلامی دست از فداکاری بر نمی دارند.
وی در ادامه به ویژگی های شهدا اشاره کرد و اظهار داشت: شهدا، در اوج صفا و اخلاص به استقبال شهادت رفتند و شهید شدند و ما در حقیقت، انقلاب، اسلام، قرآن، استقلال، آبرو، حیثیت خود را از برکت خون پاک شهداى عزیزمان داریم.
مهدی ابوالحسنی در ادامه سالگرد تدفین شهدای گمنام را فرصتی مناسب برای تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه داشتن روحیه خود باوری بین نسل جوان عنوان کرد و افزود: اگر این نسل و نسل هایی که جنگ را ندیده اند، از آنچه بر کشورشان گذشته بی اطلاع باشند و با فرهنگ انقلابشان پیوند نخورند یقیناً استحاله فرهنگی، آنها را به سمت و سویی سوق خواهد داد که منافع ابرقدرتشان اقتضا می کند.
همچنین حجت الاسلام پورجمالی مسئول تبلیغات اسلامی کهنوج در حاشیه این مراسم اظهار داشت: شهدای ما در جنگ با عراق به دنبال پیروزی و شهادت نبودند بلکه تنها برای رضای خدا پا به میدان جنگ گذاشتند و به همین سبب، دفاع ما در برابر عراق دفاع مقدس شد.
وی تصریح کرد: شهدایی که در جوار شما هستند امام زادگان عشقی هستند که در دامان مادرانی پرورش یافته اند که یک لحظه از یاد خدا غافل نشده اند.
مسؤول تبلیغات اسلامی کهنوج در ادامه وصیت شهدا را خاطرنشان کرد و افزود: شهدا ما را وصیت به رعایت اصل حجاب و عفت و همچنین حمایت از اصل ولایت فقیه کردند و وظیفه ما در این زمان رعایت اصل حجاب و حمایت از اصل ولایت ولی فقیه است که در حدیث ثقلین نیز پیامبر (ص) به آن اشاره کرده است.
۱۵ آذر ۱۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۱
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید