خانه / نمایش جزییات خبر

61 شهید دفاع مقدس به میهن اسلامی بازمی‌‌گردند

61 شهید دفاع مقدس به میهن اسلامی بازمی‌‌گردند
فرمانده کمیته جستجوی مفقودین از بازگشت پیکرهای مطهر 61 شهید سرافراز دوران دفاع مقدس در روز دوازدهم آذر ماه از مرز شلمچه به میهن اسلامی خبر داد.
به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام، سردار سیدمحمد باقرزاده در گفت‌وگویی اظهار داشت:  در پی تلاش‌های سه هفته اخیر اعضای کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح، پیکرهای مطهر 61 شهید دوران دفاع مقدس که یادآور عاشورای سال 61 هجری است، در مناطق عملیاتی «فاو» و «شرق دجله» کشف شده است.
وی ادامه داد: پیکرهای مطهر این شهدا صبح روز یکشنبه 12 آذرماه از طریق مرز شلمچه به آغوش میهن اسلامی باز خواهند گشت و مورد استقبال مردم به ویژه کاروان‌های راهیان نور قرار خواهند گرفت.
فرمانده کمیته جستجوی مفقودین بیان داشت: در خلال عملیات اخیر، مذاکرات مهمی در بصره با مسئولان ذیربط عراقی در مورد چگونگی استمرار و تقویت عملیات جستجو داشتیم و به طور همزمان عملیات شناسایی جزایر ام‌الرصاص، مجنون شمالی و مجنون جنوبی انجام گرفت که به دنبال آن در مورد چگونگی ورود تیم‌های جدید جستجو، توافقاتی به عمل آمد.
وی درخصوص زمان تشییع و تدفین شهدای تفحص شده، افزود: برنامه تشییع و تدفین این شهدا و سایر شهدایی که قبلاً کشف و تاکنون تشییع و تدفین نشده‌اند، در دهه نخست ماه صفر‌المظفر و اواخر آذر ماه انجام خواهد گرفت.
سردار باقرزاده به محل خاکسپاری این شهدا اشاره کرد و گفت: این شهدا در جزیره فارسی خلیج فارس، ادارات کل وزارت اطلاعات در تعدادی از استان‌های کشور و برخی از مراکز دانشگاهی و نقاطی که از گذشته در نوبت تدفین بودند، تشییع و به خاک سپرده می‌شوند.
وی اظهار داشت: در کنار کار شناسایی شهدا آن تعداد از شهدایی که گمنام هستند، در مراکز یاد شده به خاک سپرده خواهند ‌شد.
۱۱ آذر ۱۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۱
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید