خانه / نمایش جزییات خبر

هزاران عزادار هفتکلی به زیارت شهدای گمنام رفتند

هزاران عزادار هفتکلی به زیارت شهدای گمنام رفتند
بر اساس یک سنت چندین ساله، هزاران عزادار هفتکلی همزمان با تاسوعای حسینی به زیارت هفت شهید گمنام آرمیده در تپه‌های نورالشهدای این شهر رفتند.
به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام،  در این آیین که همه ساله همزمان با نهم محرم تاسوعای حسینی انجام می‌شود دسته‌ها و هیئت‌های سینه زنی، زنجیز زنی و سنج و دمام از نقاط مختلف شهر با پای پیاده مسیرهای چند کیلومتری را طی کردند و در کنار لاله‌های بی‌نشان دیار خود به عزاداری می‌پردازند و یاد و خاطره این شقایق‌های خونین را گرامی می‌دارند.
مراسم روز تاسوعا امسال نیز با وجود نامساعد بودن شرایط جوی در فضایی حزن آلود و آکنده از عطر و بوی شهادت با حضور هزاران نفر از اقشار مختلف در تپه‌های نورالشهدا برگزار شد و هیئت‌های مذهبی به یاد علمدار کربلا حضرت ابوالفضل العباس (ع) به به سر و سینه زدند و اشک ماتم از دیدگان جاری ساختند.
نخستین دسته‌ها و هیئت‌ها از حدود ساعت 15 حرکت خود را به سوی تپه‌های نورالشهدا آغاز کرده و پس از آن به ترتیب، دیگر دسته‌ها از محلات خود حرکت خود را آغاز کردند و با نظم خاصی در کنار شهدا حضور یافتند و عزاداری کردند.
امسال این مراسم با وجود آب گرفتگی برخی خیابان‌ها به علت باران‌های ظهر امروز، با شکوه و شور خاص خود برگزار شد و مردم هفتکل به ویژه جوانان و نوجوانان نیز با به راه انداختن دسته‌های مختلف در سوگ فرزندان زهرا (س) به عزاداری پرداختند.
در طول مسیر حرکت دسته‌ها و هیئت‌های سوگواری خانواده‌ها با توزیع نذورات به از عزاداران پذیرایی کردند و سادات روستای «آبله» نیز با بریایی یادمان شهدای والامقام روستای خود به ویژه سردار شهید حاج سید عیسی موسوی فرمانده گردان توپخانه حضرت امام جعفر صادق (ع) تیپ امام حسن مجتبی (ع) سپاه ولیعصر (عج) خوزستان که در دوم فروردین سال 1387 پس از سال‌ها دوری از یاران شهید در رزمایش اربعین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به شهادت رسیده بود یاد و خاطره پرستوهای سبکبال خود را گرامی داشتند.
عده زیادی از مردم نیز به یاد آوارگی اهل بیت رسول الله (ص) مسیر خانه تا مزار شهدای گمنام را با پای برهنه طی کردند و به زیارت شهدای گمنام رفتند.
دسته‌های مختلف پس از عزاداری در کنار شهدای گمنام در مساجد و حسینیه‌های شهر حضور یافتند و نماز مغرب و عشا را اقامه کردند.
شهرستان محروم هفتکل در استان خوزستان و در 85 کیلومتری شهرستان اهواز قرار دارد که دومین شهر نفت خیز خاورمیانه بعد از مسجدسلیمان به شمار می‌رود. این شهر در دوران هشت سال دفاع مقدس 253 شهید گلگون کفن تقدیم به نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است که از نظر تعداد شهدا نسبت به جمعیت رتبه نخست را در استان خوزستان دارد.
همچنین هفت لاله گلگون و گمنام هفتکل در تاریخ 22 فروردین ماه سال 1383 همزمان با اربعین حسینی با حضور پرشور و هزاران نفری مردم شهیدپرور در خیابان‌های شهر تشییع و در تپه‌های نورالشهدا آرام گرفتند.
۶ آذر ۱۳۹۱
تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۱
گمنام(دیده بان بصیرت)
۱۳۹۱/۱۱/۰۹ Iran
0
0
0

سلام قرار بود که حقیر خادمی باشم تو کاروان 96 شهید والامقام که از شلمچه تا معراج تهران طی عرش رو به فرش دوختند...برات هم اومد،ولی لایق نبودم و آخرین لحظات به خاطر عدم تایید مرخصی خدمت سربازی،توفیق سلب شد،حتما لیاقت نبود وگرنه"آنانکه خاک را به نظر کیمیا کنند..." قرار شد که در تشییع 80 شهید والامقام باشم که شد،72 که این سری داشت که من و حسین آخوند می دونیم... به حسین بگید که دلمون سوخت... شما دارید شهدا رو تشییع و تدفین می کنید... بهتره بگم دارید قلب و "بضعه منی" رو به خاک می سپرید...داغونم بیشتر از همیشه و چارش فقط شهدای گمنام شورابیل است و بس... یازهرا"س"


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید