خانه / نمایش جزییات خبر

زوج جوان هفتکلی زندگی مشترک را آغاز کردند

زوج جوان هفتکلی زندگی مشترک را آغاز کردند
زوج جوان هفتکلی زندگی مشترک خود را از کنار مزار هفت شهید گمنام آرمیده در این شهرستان آغاز کردند.
به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام ،این زوج جوان امروز به همراه خانواده‌های خود، بر مزار هفت شقایق خونین گمنام آرمیده در تپه‌های نورالشهدای کوی شهدا حضور یافتند و پس از ادای احترام به مقام شامخ این شهدای والامقام، آغاز زندگی مشترک خود را در کنار این شهدای عزیز جشن گرفتند.
این زوج جوان هدف خود از این اقدام را ارج نهادن به ایثارگری و از خودگذشتگی شهدای والامقام بیان کردند و افزوند: شهدای عزیز، جانبازان و آزادگان برای امنیت و آسایش ما از همه هستی خود گذشتند و در راه آزادی وطن گام برداشتند ما نیز وظیفه داریم هر چند کوچک ولی قدردان تلاش ها و مجاهدت‌های آنان باشیم.
عروس جوان که متولد روستای جارود است با گرامیداشت یاد و خاطره شهید قربان مکوندی تنها شهید روستای خود گفت: امیدوارم که جوانان با الگوگیری از شهیدان، در راه آنان قدم بردارند.
وی افزود: در باغ شهادت همیشه به روی مشتاقان باز است و خداوند خوبان خود را با شهادت گلچین می‌کند که شهادت عزیزانی چون شهید حجت‌الله رحیمی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد باغملک، شهید مهدی بهرامی، شهید محسن بختیاری خواه، شهید مرتضی وزینی افشار و شهید مرتضی حشمان که همگی نسل سومی هستند نشان از این دارد.
این زوج جوان زندگی خود را با یک جشن ساده آغاز کردند که حضور بر مزار هفت شهید گمنام جز برنامه‌های جشن ازدواجشان بود.
از سوی حجت‌الاسلام و المسلمین علی ابراهیمی پور امام جمعه هفتکل به پاس این اقدام ارزشمند زوج جوان، هدایایی به رسم یادبود به آنان اهدا شد.
شهرستان محروم هفتکل در استان خوزستان و در 85 کیلومتری شهرستان اهواز قرار دارد که دومین شهر نفتخیز خاورمیانه بعد از مسجدسلیمان به شمار می‌رود و در دوران هشت سال دفاع مقدس بیش از 253 شهید گلگون کفن تقدیم به نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است که از نظر تعداد شهدا نسبت به جمعیت رتبه نخست را در استان خوزستان دارد.
همچنین هفت لاله گلگون و گمنام هفتکل در تاریخ 22 فروردین ماه سال 1383 همزمان با اربعین حسینی با حضور پرشور و هزاران نفری مردم شهیدپرور در خیابان‌های شهر تشییع و در تپه‌های نورالشهدا آرام گرفتند.
۲۱ آبان ۱۳۹۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۱
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید