خانه / نمایش جزییات خبر

مزار شهدای گمنام فضای فرهنگی است

مزار شهدای گمنام فضای فرهنگی است
امام جمعه شهرستان نور گفت: مزار شهدای گمنام فضای فرهنگی است.
به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام ، حجت‌الاسلام عبدالرحمان باقرزاده شامگاه یکشنبه در جلسه ستاد اجرایی شهدای گمنام غرب مازندران بیان داشت: شهدا مانند خدای خود بی‌نیاز هستند و نیازمند کارها و تلاش ما نیستند.
امام جمعه نور اظهار داشت: شهدا نیازی به مقبره، یاد و یادمان ندارند، بلکه این امور نیاز شخصی و جمعی ما است که به سوی آنان دست گدایی دراز می‌کنیم و از آنها طلب می‌کنیم تا آنچه دست خدای آنها است و آنان می‌توانند واسطه این فیض باشند به ما برسد.
وی تصریح کرد: ما باید با رسیدگی شایسته به امور مربوط به شهدا، گلزار شهدا، یادمان‌های آنان فضای جامعه را معطر و این فضای معطر را حفظ کنیم.
باقرزاده شهدا و یادمان شهدا در حقیقت پراکنده‌ کننده اکسیژن مورد نیاز در جامعه و فضای فرهنگی جامعه هستند.
امام جمعه نور با مقدس‌خواندن مزار شهدا تاکید کرد: این در شعار و در لفظ نیست، بلکه مزار شهدا به واسطه اینکه محل زیارت ملائکه و آسمانیان است، مقدس است و شهید ثانی می‌فرماید «از جمله مکان‌هایی که مستحب است با وضو وارد شوید، مزار شهدای فی سبل الله است».
وی بیان داشت: شهدای گمنام نام‌آوران تاریخ‌اند، این شهدای خوشنام اما به ظاهر گمنام در پیشگاه حق ارج و منزلت ویژه‌ای دارند و مزار آنان فضای ویژه فرهنگی است.
باقرزاده تصریح کرد: ما باید از این فرصت و ظرفیت مناسب فرهنگی برای گسترش فرهنگ نبوی، علوی، ایثار، جهاد و شهادت بهره ببریم.
امام جمعه نور در پایان اظهار امیدواری کرد تا قبل از سالروز تدفین ابدان شهدای گمنام در دانشگاه تربیت مدرس نور شاهد آغاز یادمان این شهدای گرانقدر باشد.

 

۱۷ آبان ۱۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۱
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید