خانه / نمایش جزییات خبر

64 منطقه مازندران مزین به مزار شهدای گمنام است

64 منطقه مازندران مزین به مزار شهدای گمنام است
معاون بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران گفت: در 64 منطقه استان مازندران مزار شهدای گمنام وجود دارد.
به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام، احمد ذلیکانی شامگاه یکشنبه در جلسه ستاد اجرایی شهدای گمنام غرب مازندران بیان کرد: مزار و مقبره شهدای گمنام مراکز فرهنگی شناخته شدند و باید به مردم معرفی شود.
معاون بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان مازندران بیان کرد: در 64 نقطه استان و شش دانشگاه سطح استان مدفن شهدای گمنام داریم و شهرستان نور هم در پنج نقطه افتخار 11 شهید گمنام دفن شده دارد.
وی بیان داشت: برای هر مزار شهدا اعضای ستاد اجرایی با 10 کمیته مشخص شده تا هیئت امنای شهرستانی شهدای گمنام شکل بگیرد و اقدامات فرهنگی مناسب از سوی این هیئت امنا انجام شود.
ذلیکانی تصریح کرد: شهرستان نور پایه‌گذار و پیشقدم در این امر شد و پس از آن قصد داریم در استان این تشکل هیئت امنایی را راه‌اندازی کنیم تا مزار شهدای گمنام به عنوان مراکز فرهنگی عهده‌دار امور فرهنگی در شهرستان‌ها باشند.
معاون بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با اشاره به اینکه برنامه‌های فرهنگی این مراکز با محوریت دفاع مقدس، فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت است، افزود: بناست همه اقدامات با محوریت مزار شهدا به صورت مردمی انجام شود چون همه ما خادم شهدا هستیم.
وی با اشاره به اقدامات فرهنگی اداره کل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان بیان کرد: یکی از برنامه‌های محوری گرامیداشت حماسه آزادسازی سوسنگرد در 26 آبان ماه جاری است که با بهره‌گیری از مراکز فرهنگی شهدای گمنام به صورت مردمی برگزار خواهد شد.
ذلیکانی اذعان کرد: تاکنون 13 تا 14 برنامه این اداره کل با مساعدت 40 میلیون تومانی کمک‌های مردمی به صورت عمومی برگزار و هزینه شد.
این مسئول استفاده از راویان هشت سال دفاع مقدس برای بیان حماسه‌های دفاع مقدس، استفاده از خادمان داوطلب در بخش شهدای گمنام را از دیگر برنامه‌های محوری مراکز فرهنگی مزار شهدای گمنام دربرنامه‌های فرهنگی ذکر کرد.
وی همچنین فضاسازی فرهنگی، تبلیغاتی، برگزاری یادواره‌ها و مراسم سالگرد شهدای گمنام را از دیگر برنامه‌های محوری اداره کل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان با محوریت مزار شهدای گمنام به عنوان مراکز فرهنگی نام برد.
۱۵ آبان ۱۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۱
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید